Recent Submissions

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    Key concepts in Applied Linguistics: Second Language Acquisition and Study Abroad Learning Environments  [Article]

    Isabelli-García, Christina (Grupo de investigación La lengua inglesa en el ámbito universitario (PAI: HUM 0397), en coedición con la Facultad de Filología de la UNED: Universidad Nacional de Educación a Distancia, 2017)
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    Academic literacy, genres and competences: a didactic model for teaching English to translation students  [Article]

    Liendo, Paula; Palmira Massi, María (Grupo de investigación La lengua inglesa en el ámbito universitario PAI: HUM 0397), en coedición con la Facultad de Filología de la UNED: Universidad Nacional de Educación a Distancia, 2017)
    Academic literacy has been the subject of many publications in the last decade. Yet, the practices to develop it still need to be carefully contextualised, in accordance with the field of studies, the academic context, and ...
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    Tool usage and effectiveness among L2 Spanish computer writers  [Article]

    Tight, Daniel G. (Grupo de investigación La lengua inglesa en el ámbito universitario (PAI: HUM 0397), en coedición con la Facultad de Filología de la UNED: Universidad Nacional de Educación a Distancia, 2017)
    This study describes the tools employed by intermediate learners of Spanish (N = 12) writing short, low-stakes compositions via computer. Echo360 screencasting software was used to create video recordings of five compositions ...
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    Mixed system 1: a language strategy for bilingual families  [Article]

    Ruiz Martín, Arancha (Universidad de Sevilla, 2017)
    According to the literature on family bilingualism, parents raising their children in two languages by choice are recommended to choose from one of these two main language strategies: either One person/parent, one language ...
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    Comparing native speaker ratings and quantitative measures of oral proficiency in IELTS interviews  [Article]

    O’Donnell, Katherine (Grupo de investigación La lengua inglesa en el ámbito universitario (PAI: HUM 0397), en coedición con la Facultad de Filología de la UNED: Universidad Nacional de Educación a Distancia, 2017)
    Research on second language acquisition has used various quantitative and qualitative measures to assess oral proficiency, yet there is little empirical research comparing these measures. Comparisons between quantitative ...
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    Speech fluency in phrases: teaching English oral fluency in distance learning  [Article]

    Senra Silva, Inmaculada (Grupo de investigación La lengua inglesa en el ámbito universitario (PAI: HUM 0397), en coedición con la Facultad de Filología de la UNED: Universidad Nacional de Educación a Distancia, 2017)
    The aim of the present article is to highlight the role of fluency for communication and defend the attention that it should be given within the foreign language classroom. The article presents a study on material designed ...
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    La detección y corrección de errores en la deixis temporal del verbo en redacciones escritas en inglés como lengua extranjera  [Article]

    Hernández García, Fulgencio (Grupo de investigación La lengua inglesa en el ámbito universitario (PAI: HUM 0397), en coedición con la Facultad de Filología de la UNED: Universidad Nacional de Educación a Distancia, 2017)
    El presente artículo recoge la investigación que se ha llevado a cabo sobre la habilidad de alumnos españoles de inglés como lengua extranjera, entre 17 y 18 años de edad, en la etapa de educación secundaria, para detectar ...
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    Los docentes en los programas de educación bilingüe en Cantabria  [Article]

    Lozano-Martínez, Laura (Grupo de investigación La lengua inglesa en el ámbito universitario (PAI: HUM 0397), en coedición con la Facultad de Filología de la UNED: Universidad Nacional de Educación a Distancia, 2017)
    La implementación de programas AICLE en España va en aumento. Este estudio analiza los datos obtenidos a través de ocho entrevistas semiestructuradas así como de cuestionarios completados por ochenta docentes, tanto bilingües ...
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    Comparing the benefits of a metacognitive reading strategy instruction programme between CLIL and EFL primary school students  [Article]

    Gutiérrez Martínez, Alba; Ruiz de Zarobe, Yolanda (Grupo de investigación La lengua inglesa en el ámbito universitario (PAI: HUM 0397), en coedición con la Facultad de Filología de la UNED: Universidad Nacional de Educación a Distancia, 2017)
    Strategy instruction is a fundamental part of the language learning curriculum. Several studies (Wenden & Rubin, 1987; O’Malley & Chamot, 1990; Chamot & O’Malley, 1994; Cohen & Macaro, 2007; Chamot, 2008; Cohen, 2011, among ...
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    Gender effects on strategic competence: A survey study on compensatory strategies in a CLIL context  [Article]

    Basterrechea, María; Martínez-Adrián, María; Gallardo-del-Puerto, Francisco (Grupo de investigación La lengua inglesa en el ámbito universitario (PAI: HUM 0397), en coedición con la Facultad de Filología de la UNED: Universidad Nacional de Educación a Distancia, 2017)
    Second language research has shown that females usually outperform their male counterparts (Pavlenko & Piller, 2008). They also have more positive attitudes and greater motivation (Spolsky, 1989). Nevertheless, these ...
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    Improving reading strategy knowledge in young children: what self-report questionnaires can reveal  [Article]

    Ruiz de Zarobe, Yolanda (Grupo de investigación La lengua inglesa en el ámbito universitario (PAI: HUM 0397), en coedición con la Facultad de Filología de la UNED: Universidad Nacional de Educación a Distancia, 2017)
    In the last 25 years, the topic of learning strategies has attracted a great deal of interest, quite often to analyse the use first (L1) and second language (L2) learners make of these strategies and how they can be helped ...
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    Prólogo. Elia. Nº 17  [Article]

    Chacón Beltrán, Manuel Rubén (Grupo de investigación La lengua inglesa en el ámbito universitario (PAI: HUM 0397), en coedición con la Facultad de Filología de la UNED: Universidad Nacional de Educación a Distancia, 2017)
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    Autonomía y responsabilidad en el aprendizaje de una lengua extranjera en contextos formales. Una experiencia en el aula  [Article]

    Rodríguez Parente, José Manuel (Universidad de Sevilla, 2003)
    It is widely accepted that the existance of compulsory general education until the age of 16 –in practice up to 18- is a valuable achievement of our society. Students are offered the opportunity to complete their secondary ...
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    Teaching Apology Formulas at the Discourse Level: Are Instructional Effects Maintained Over Time?  [Article]

    Martínez-Flor, Alicia (Universidad de Sevilla, 2016)
    This study explores the effects of teaching apologies at a discourse level on a group of Spanish learners of English as a foreign language both in the short and in the long-term. It adopts a one-group pre-, postand delayed ...
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    Oral Corrective Feedback Strategies in EFL. A Pilot Study in Chilean Classrooms  [Article]

    Aranguiz, María Fernanda; Quintanilla Espinoza, Angie (Universidad de Sevilla, 2016)
    Oral corrective feedback has been of great importance in foreign language acquisition since it helps improving oral production in students. Many studies have been conducted on this topic. However, the results may vary ...
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    Identificación de errores pragmáticos en un test adaptativo de inglés como lengua extranjera  [Article]

    Carrió Pastor, María Luisa; Martín Marchante, Beatriz (2016)
    Este trabajo analiza las razones por las cuales un grupo de estudiantes falla las preguntas específicas que evalúan su competencia pragmalingüística en la prueba de dominio Oxford Online Placement Test (OOPT). El objetivo ...
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    Comparing the Effects of Two Types of Output-Pushing Feedback on Adult EFL Students' Oral Accuracy  [Article]

    Roothooft, Hanne (Universidad de Sevilla, 2016)
    Despite growing evidence that providing immediate oral corrective feedback can help second language students speak more accurately, the way in which feedback should be given remains controversial. While a great number ...
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    Key Conceptos in Applied Linguistics  [Article]

    González-Lloret, Marta (Universidad de Sevilla, 2016)
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    Key concepts in applied linguistics Key issues in EFL coursebooks  [Article]

    Tomlinson, Brian (Universidad de Sevilla, 2015)
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    Vocal-Medical: On-Line Language Learning and Cultural Preparation for Emergency Services  [Article]

    Brogan, Kristin; Adriaenssens, Jef; Kelly, Hellen (Universidad de Sevilla, 2015)
    The VOCAL-Medical Project (Vocationally Oriented Culture and Language – Medical) is a two year Leonardo da Vinci Transfer of Innovation project, funded by the EU Commission, and part of the Lifelong Learning Programme. It ...

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