Listar ELIA: Estudios de Lingüística Inglesa Aplicada por título
Mostrando ítems 47-66 de 211
-
Artículo
Contrastive perspectives on the reliability of grammar testing: The case of the verb phrase in L2 English
(Universidad de Sevilla, 2002)In this article we present the preliminary results of empirical research on the reliability of grammar testing. The following ...
-
Artículo
Creating a business word list for teaching business English
(Universidad de Sevilla, 2007)Foreign language students planning to study business at English-speaking universities have little or no previous training ...
-
Artículo
Critical perspectives in intercultural language learning
(Universidad de Sevilla, 2019)Intercultural language teaching and learning is one manifestation of the critical turn in language education. Its critical ...
-
Artículo
Cultural Aspects of Immediacy in an Asian Classroom Context
(Universidad de Sevilla, 2015)Among the various factors affecting students’ learning, immediacy is probably the one that has been most studied over the ...
- Artículo
- Artículo
-
Artículo
La detección y corrección de errores en la deixis temporal del verbo en redacciones escritas en inglés como lengua extranjera
(Grupo de investigación La lengua inglesa en el ámbito universitario (PAI: HUM 0397), en coedición con la Facultad de Filología de la UNED: Universidad Nacional de Educación a Distancia, 2017)El presente artículo recoge la investigación que se ha llevado a cabo sobre la habilidad de alumnos españoles de inglés ...
-
Artículo
Developing EFL oral skills through linguistic mediation in the secondart education classroom
(Universidad de Sevilla, 2019)Linguistic mediation is one of the aspects to be developed within communicative competence, as established by the Common ...
-
Artículo
Developing pragmatic competence in the EFL setting: the case of request in tourism texts
(Universidad de Sevilla, 2002)In this paper we present an analysis of how the speech act of requesting is offered in several EFL (English as a Foreign ...
-
Artículo
Developing secondary students' comunicative competence: politics and reality
(Universidad de Sevilla, 2002)That theory and practice do not always go hand in hand is something of a commonplace. The same holds true for what is ...
- Artículo
-
Artículo
Dictionary use and vocabulary choices in L2 writing
(Universidad de Sevilla, 2008) - Artículo
-
Artículo
Los docentes en los programas de educación bilingüe en Cantabria
(Grupo de investigación La lengua inglesa en el ámbito universitario (PAI: HUM 0397), en coedición con la Facultad de Filología de la UNED: Universidad Nacional de Educación a Distancia, 2017)La implementación de programas AICLE en España va en aumento. Este estudio analiza los datos obtenidos a través de ocho ...
-
Artículo
Does clil exposure affect the acquisition of reference in narratives? A corpus-based study of L2-English
(Universidad de Sevilla, 2019)A great amount of literature in the Spanish educational context investigates the possible benefits of Content and Language ...
-
Artículo
Educación bilingüe
(2012) -
Artículo
Educación para el bilingüismo en contexto monolingüe: dos lenguas conectadas desde el currículo
(Universidad de Sevilla, 2010)Una investigación sobre el impacto de un currículo que busca el bilingüismo español/inglés en un colegio privado de una ...
-
Artículo
Effects of Input Enhancement and Visual Prompts in Children’s L2 Acquisition of Spanish Verbal Morphology
(Universidad de Sevilla, 2013)In the pedagogical arena of second language (L2) acquisition, much of the input enhancement research (Sharwood Smith, 1993) ...
-
Artículo
Un ejemplo de estrategia retórica: la paradoja en el lenguaje publicitario
(Universidad de Sevilla, 2002)Although the bulk of studies devoted to advertising has risen in recent years, most of the works continue to be devoted ...
-
Artículo
Encouraging participation in online discussion forums with university EFL learners
(Universidad de Sevilla, 2010)Using an e-learning environment undoubtedly has many advantages in foreign language learning contexts, especially when we ...