Listar ELIA: Estudios de Lingüística Inglesa Aplicada por título
Mostrando ítems 84-103 de 211
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Garden-path utterances and relevance
(Universidad de Sevilla, 2002)An appropriate account of how the interpretation process of garden-path utterances develops should include an analysis of ...
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Gender effects on strategic competence: A survey study on compensatory strategies in a CLIL context
(Grupo de investigación La lengua inglesa en el ámbito universitario (PAI: HUM 0397), en coedición con la Facultad de Filología de la UNED: Universidad Nacional de Educación a Distancia, 2017)Second language research has shown that females usually outperform their male counterparts (Pavlenko & Piller, 2008). They ...
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Grammar instruction and the acquisition of gustar-type verbs by English-speaking learners of Spanish
(Universidad de Sevilla, 2003)Spanish gustar-type verbs form part of a group called psych verbs (Belletti and Rizzi 1988). These verbs pose potential ...
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El "hablante nativo" de la lengua meta: ¿qué importancia tiene para la enseñanza de la L2?
(Universidad de Sevilla, 2000)This paper centers on research related to a concept used very often in the field of foreign language learning and teaching: ...
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Heritage Language Speakers
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Heritage language speakers in university education in Japan: Perspectives for an inclusive society
(Universidad de Sevilla, 2021)The educational system in Japan has traditionally been focused on the “one nation, one language” ideology. This has led ...
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How to tailor tell tools for older L2 learners
(Universidad de Sevilla, 2018)Nowadays, many second language (L2) courses comprise a mix of online learning and face-to-face activities. As a result, ...
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Huellas del pensamiento verbal en la publicidad de Miami: los verbos de movimiento
(Universidad de Sevilla, 2010)En este trabajo se estudia el papel del pensamiento verbal en la publicidad en situaciones de lenguas en contacto como es ...
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Identificación de errores pragmáticos en un test adaptativo de inglés como lengua extranjera
(2016)Este trabajo analiza las razones por las cuales un grupo de estudiantes falla las preguntas específicas que evalúan su ...
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Implementarion of bilingual programs in primary education: teaching and evaluation strategies
(Universidad de Sevilla, 2019)This article aims to provide a reflective analysis about the implementation of bilingual programs in the classroom. A ...
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Improving reading strategy knowledge in young children: what self-report questionnaires can reveal
(Grupo de investigación La lengua inglesa en el ámbito universitario (PAI: HUM 0397), en coedición con la Facultad de Filología de la UNED: Universidad Nacional de Educación a Distancia, 2017)In the last 25 years, the topic of learning strategies has attracted a great deal of interest, quite often to analyse the ...
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La incidencia de las imágenes mentales en la comprensión lectora en una L2
(Universidad de Sevilla, 2001)Recent neurobiological research points to a new direction in the study of the human mind. Mental imagery seems to be an ...
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Incidencia de los factores afectivos en la elección de estrategias de aprendizaje y uso de una L2
(Universidad de Sevilla, 2002)Affective factors have more often than not been given passing attention when describing the process of second language ...
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La incidencia de los procesos de desarrollo en la creación de la fonología de una segunda lengua
(Universidad de Sevilla, 2001)Studies on the processes that shape the learning/acquisition of a second language phonology mainly deal with defining the ...
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La incidencia de los textos mediáticos en la enseñanza/aprendizaje del inglés como lengua extranjera
(Universidad de Sevilla, 2003)Apart from the book as a traditional medium for printed texts, there are other types of media, including newspapers, films, ...
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Los inicios de la producción oral en lengua extranjera de alumnos de Primaria en Europa
(Universidad de Sevilla, 2010)Uno de los cambios educativos más importantes impulsados por la Unión Europea ha sido la disminución de la edad de inicio ...
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Inmigrant learners' cultural identities in the vocabulry input of EFL textbooks through prototypical associations
(2021)In recent decades, scholars’ attention has been focused on how the target and source cultures can be integrated to EFL ...
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Innovación y Bolonia: la enseñanza/aprendizaje de inglés L3 en la Universidad Pablo de Olavide
(Universidad de Sevilla, 2010)This article provides an insight into the teaching/learning process of English as a second foreign language in the context ...
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Integración de estudiantes con deficiencias visuales en el aula de enseñanza de lenguas extranjeras en la enseñanza superior
(Universidad de Sevilla, 2003)At colleges or universities students with visual impairments have to be mainstreamed. Therefore, each year quite a lot of ...
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Integranting prosodic information into a speech recogniser
(2001)In the last decade there has been an increasing tendency to incorporate language engineering strategies into speech ...