Listar ELIA: Estudios de Lingüística Inglesa Aplicada por título
Mostrando ítems 92-111 de 211
-
Artículo
Identificación de errores pragmáticos en un test adaptativo de inglés como lengua extranjera
(2016)Este trabajo analiza las razones por las cuales un grupo de estudiantes falla las preguntas específicas que evalúan su ...
-
Artículo
Implementarion of bilingual programs in primary education: teaching and evaluation strategies
(Universidad de Sevilla, 2019)This article aims to provide a reflective analysis about the implementation of bilingual programs in the classroom. A ...
-
Artículo
Improving reading strategy knowledge in young children: what self-report questionnaires can reveal
(Grupo de investigación La lengua inglesa en el ámbito universitario (PAI: HUM 0397), en coedición con la Facultad de Filología de la UNED: Universidad Nacional de Educación a Distancia, 2017)In the last 25 years, the topic of learning strategies has attracted a great deal of interest, quite often to analyse the ...
-
Artículo
La incidencia de las imágenes mentales en la comprensión lectora en una L2
(Universidad de Sevilla, 2001)Recent neurobiological research points to a new direction in the study of the human mind. Mental imagery seems to be an ...
-
Artículo
Incidencia de los factores afectivos en la elección de estrategias de aprendizaje y uso de una L2
(Universidad de Sevilla, 2002)Affective factors have more often than not been given passing attention when describing the process of second language ...
-
Artículo
La incidencia de los procesos de desarrollo en la creación de la fonología de una segunda lengua
(Universidad de Sevilla, 2001)Studies on the processes that shape the learning/acquisition of a second language phonology mainly deal with defining the ...
-
Artículo
La incidencia de los textos mediáticos en la enseñanza/aprendizaje del inglés como lengua extranjera
(Universidad de Sevilla, 2003)Apart from the book as a traditional medium for printed texts, there are other types of media, including newspapers, films, ...
-
Artículo
Los inicios de la producción oral en lengua extranjera de alumnos de Primaria en Europa
(Universidad de Sevilla, 2010)Uno de los cambios educativos más importantes impulsados por la Unión Europea ha sido la disminución de la edad de inicio ...
-
Artículo
Inmigrant learners' cultural identities in the vocabulry input of EFL textbooks through prototypical associations
(2021)In recent decades, scholars’ attention has been focused on how the target and source cultures can be integrated to EFL ...
-
Artículo
Innovación y Bolonia: la enseñanza/aprendizaje de inglés L3 en la Universidad Pablo de Olavide
(Universidad de Sevilla, 2010)This article provides an insight into the teaching/learning process of English as a second foreign language in the context ...
-
Artículo
Integración de estudiantes con deficiencias visuales en el aula de enseñanza de lenguas extranjeras en la enseñanza superior
(Universidad de Sevilla, 2003)At colleges or universities students with visual impairments have to be mainstreamed. Therefore, each year quite a lot of ...
-
Artículo
Integranting prosodic information into a speech recogniser
(2001)In the last decade there has been an increasing tendency to incorporate language engineering strategies into speech ...
-
Artículo
Integrating cross-curricular teaching and CALL is feasible: an intervention project in Primary Education
(Universidad de Sevilla, 2009)Foreign language teaching offers an invaluable opportunity to bring peace, health, environmental, gender, sex, moral and ...
-
Artículo
Intercultural Communication / Interaction
(Universidad de Sevilla, 2014) -
Artículo
Intercultural communicative competence: a step beyond communicative competence
(Universidad de Sevilla, 2002)The concept of "communicative competence", first proposed by Hymes, referred basically to abilities speakers have in their ...
-
Artículo
Intercultural development during short-term study abroad: the role of intensity of interaction on cross-cultural sensitivity
(Editorial de la Universidad de Sevilla, 2020)The present study examines second language (L2) learners’ development of cross-cultural sensitivity (CCS) during short-term ...
-
Artículo
Intercultural Spaces in Teaching English as a Foreign Language to Elementary School in Brazil
(Universidad de Sevilla, 2015)This work is part of my doctoral research in Brazil. I have been investigating the presence of Intercultural Spaces in the ...
-
Artículo
La interculturalidad en la asignatura de inglés de la E.S.O. bilingüe en Sevilla, España
(Universidad de Sevilla, 2014)La enseñanza de un idioma no puede separarse de la enseñanza de su(s) cultura(s) debido a que, como apuntan Grève y Van ...
- Artículo
-
Artículo
Key Conceptos in Applied Linguistics
(Universidad de Sevilla, 2016)