Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Una nueva manera de enseñar a colaborar a través de las redes sociales

 

Advanced Search
 
Opened Access Una nueva manera de enseñar a colaborar a través de las redes sociales
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: A new way of teaching to collaborate through social networks
Author: Román Graván, Pedro
Díaz Martínez, María Consuelo
Puig Gutiérrez, María
Martín Gutiérrez, Ángela
Department: Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica y Organización Educativa
Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales
Date: 2012
Published in: II Jornadas de Innovación Docente de la Facultad de Ciencias de la Educación.Prácticas innovadoras en docencia universitaria. Sevilla : Universidad de Sevilla, Facultad de Ciencias de la Educación, Vicedecanato de Innovación Docente y Calidad
Document type: Presentation
Abstract: Un grupo de profesores, miembros del Grupo de Investigación Didáctica de la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad de Sevilla, estamos llevando a cabo un trabajo de investigación consistente en conocer la idoneidad de los códigos Q...
[See more]
A group of teachers, members of the Research Group Education in the Faculty of Education at the University of Seville, we are conducting a research project consisting know the suitability of QR codes (quick response or codes) in teaching. For this we are conducting a virtual repository of the social network Facebook that contains two key sections: first a place to house the various codes that we find in the street itself and the internet, classified according to their type and scope and on the other hand, place a hold space where different proposals or best practices for using these codes in education in general and in particular disciplines. We intend to finalize this work is to conduct a conference or workshop where they can present different papers that illustrate how you can use these codes in specific curricular areas, and the publication of a text containing such contributions.
Size: 240.8Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/27970

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)