Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

La educación a través de su discurso. Prácticas educativas y construcción discursiva del conocimiento en el aula

 

Advanced Search
 
Opened Access La educación a través de su discurso. Prácticas educativas y construcción discursiva del conocimiento en el aula
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: Education Via the Educational Discourse. Educational Practices and Discursive Building of Knowledge in the Classroom
Author: Cubero Pérez, Rosario
Cubero Pérez, Mercedes
Santamaría Santigosa, Andrés
Mata Benítez, Manuel de La
Ignacio Carmona, María José
Prados Gallardo, María del Mar
Department: Universidad de Sevilla. Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación
Universidad de Sevilla. Departamento de Psicología Experimental
Date: 2008
Published in: Revista de Educación, 346, 71-104
Document type: Article
Abstract: El marco teórico en el que se sitúa nuestra investigación es el de los principios y las estrategias metodológicas desarrollados por la psicología histórico-cultural, las perspectivas constructivistas, el análisis del discurso (DA) y el análisis conv...
[See more]
The theoretical framework of our work is that offered by the principles and methodological strategies developed by cultural and historical psychology, constructivist perspectives, discourse analysis (DA) and conversational analysis (CA). The paper s...
[See more]
Size: 273.6Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/31864

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)