Perfil del autor: Hunt Gómez, Coral Ivy
Datos institucionales
Nombre | Hunt Gómez, Coral Ivy |
Departamento | Didáctica de la Lengua y de la Literatura y Filologías Integradas |
Área de conocimiento | Didáctica de la Lengua y la Literatura |
Categoría profesional | Profesora Titular de Universidad |
Correo electrónico | Solicitar |
Estadísticas
-
Nº publicaciones
37
-
Nº visitas
6024
-
Nº descargas
16047
Publicaciones |
---|
Artículo
Insults, offensive language, and taboo words in court interpreting in Spain: A corpus study of interpreted renditions by higher education students
(Trans-int.org, 2023)
: The court interpreter’s performance is integral to ensuring a fair trial. When dealing with insults, offensive language, ... |
Artículo
Gender-inclusive textims: How spanish-speaking educational communities promote linguistic innovations on Twitter
(Elsevier, 2023)
Any linguistic reform aimed at gender equality benefits from teacher’s capacity as spreaders, and literature has shown ... |
Artículo
“Not all motherfuckers are MENA, but most MENA are motherfuckers”: Hate speech on Twitter against unaccompanied foreign minors
(John Benjamins Publishing Company, 2023)
The number of unaccompanied foreign minors (Menor Extranjero No Acompañado, MENA) in Spain has risen, which has led to ... |
Trabajo Fin de Grado
El lenguaje simbólico: un cambio en la comunicación de los jóvenes de la era digital. Percepción de los estudiantes de Educación Secundaria y Bachillerato
(2023)
La revolución tecnológica de la era digital ha propiciado el resurgimiento de diferentes modos de comunicación, siendo ... |
Artículo
Sketching Motherhood. Maternal Representation in Contemporary Picturebooks: The Case of Spain
(Children's Literature in Education, 2022)
Although gender-role stereotypes in children’s literature have been widely explored, the study of the role of mothers and ... |
Artículo
Textismos como procedimientos de lenguaje inclusivo. Comunicación digital docente e implicaciones educativas
(2022)
Twitter has been used as a platform for feminist movements such as #MeeToo and promotes the use of inclusive language ... |
Artículo
Preservice Spanish teachers’ perceptions on linguistic sexism: Towards the integration of norm and GFL procedures
(Routledge Journals, Taylor & Francis LTD, 2022)
This article examines preservice Spanish teachers’ perceptions of linguistic sexism, norm, and use in Spanish. Analysis ... |
Artículo
Education management at primary education during the Covid-19 crisis from the perspective of families
(Taylor and Francis Online, 2022)
|
Artículo
School–family relations: an educational challenge in times of COVID-19
(MDPI, 2021)
The COVID-19 pandemic has widened the gap regarding access to educational opportunities, which was included in the Millennium ... |
Artículo
Vida, escritura y educación. Biografías de maestros del Siglo de Oro [Reseña]
(Universidad de Sevilla, 2021)
|
Artículo
Has demographic revolution come to a halt? An approximation to successful aging and the need for socio-educational action in the new normal
(Universidad Nacional Autónoma de México, 2021)
In recent years, there has been an increasing interest in how the aging processis integrated into current societies. The ... |
Artículo
Uso de aplicaciones online para plataformas en streaming: language Learning with Netflix
(Universidade Federal de Minas Gerais, 2020)
La innovación en el aula y la conexión con los intereses y necesidades del alumnado resultan fundamentales. Así, se examinan ... |
Artículo
Textismos y ortografía: percepción de los profesores en formación de la Generación Z
(Centro de Información Tecnológica (CIT), 2020)
Bajo la hipótesis de que los hablantes jóvenes son más tolerantes hacia los textismos y su inclusión en el aula, se analiza ... |
Artículo
Controversial topics and their didactic use: analysis of the activities included in Italian and Spanish textbooks
(Lithuanian University of Educational Sciences, 2020)
This paper explores the didactic treatment of Franco’s dictatorship and Mussoli-ni’s Fascism in History textbooks at a ... |
Artículo
Gender-fair language (GFL) in the academic writing of pre-service teachers of Spanish
(Multilingual Matters, 2020)
The article analyses the use of GFL in a corpus of 187 academic texts created by pre-service teachers. It reveals how ... |
Capítulo de Libro
Language brokers, impulsores de la comunicación interlingüística e intercultural en la escuela.
(UCOPress. Editorial Universidad de Córdoba, 2020)
|
Artículo
Analysis of pre-service foreign language teachers incorrect articulations: frequency, influence of comunication, and a specific corrective strategy
(2020)
English Foreign Language (EFL) teachers need to be especially aware of their own articulatory errors and to manage ... |
Artículo
Escape rooms' pedagogical potential from female future teachers’ perspectives
(University of Wollongong, 2020)
Fast and easy Internet and knowledge access by just a click are some of the characteristics of the twenty first century. ... |
Artículo
¿Qué piensan los futuros profesores de Educación Primaria de la descortesía en el aula de Inglés como Lengua Extranjera?
(Espacios, 2020)
Los hablantes competentes manejan cualquier situación comunicativa, incluida la descortesía. En este trabajo se analizan ... |
Artículo
Spanish first cycle primary school textbooks’ graphic representations. A study on gender, culture and functional diversity
(Lithuanian University of Educational Sciences, 2019)
This paper analyses graphic representation of gender, functional and cultural diversity in Spanish Primary ... |
Capítulo de Libro
Herramientas traductológicas profesionales para no traducir: aplicación a la docencia CLICHE
(UCOPress. Editorial Universidad de Córdoba, 2019)
|
Artículo
Textisms, texting, and spelling in Spanish
(Universitas Negeri Semarang, 2018)
This study examines undergraduates’ perception of usage in smartphone text message and their relationship with the process ... |
Artículo
El aprendizaje de las metodologías de la enseñanza del inglés como lengua extranjera a través de preguntas, tareas y debates
(Universidad de Sevilla, 2018)
Se realizó un segundo ciclo de mejora en la asignatura de último curso del Grado en Educación Primara: Métodos, Recursos ... |
Capítulo de Libro
Introducing insults, offensive and taboo language in the Court interpreting classroom
(UCOPress. Editorial Universidad de Córdoba, 2018)
|
Capítulo de Libro
Enseñanza, correcciones y asimilación de rasgos culturales en lengua inglesa a través del aprendizaje colectivo
(Universidade Do Algarve, 2018)
|
Ponencia
Ciclo de mejora en el área de las metodologías de enseñanza de lengua inglesa
(Instituto de Ciencias de la Educación (ICE), 2017)
Este trabajo muestra el proceso y los resultados de la aplicación de un ciclo de mejora basado en el aprendizaje mediante ... |
Trabajo Fin de Grado
La narración gráfica como recurso educativo a potenciar en la enseñanza de idiomas: el cómic en el aula de inglés como lengua extranjera (ILE)
(2016)
Los cómics son el resultado de la combinación de dos elementos básicos en la escuela y durante el proceso de aprendizaje: ... |
Trabajo Fin de Grado
Videojuegos y educación: Press Start para crear
(2016)
Las nuevas generaciones de “nativos digitales” están creciendo con las nuevas tecnologías; por eso requieren de herramientas ... |
Trabajo Fin de Grado
El cine en el aula de Educación Primaria: investigación
(2016)
Este Trabajo de Fin de Grado trata deluso del cine y los medios audiovisuales en el aula de Educación Primaria, buscando ... |
Artículo
La Importancia de la Corrección Ortográfica en el Aprendizaje de la Traducción. Un caso Practico en la Combinación Lingúistica Francés-Español
(2015)
Tras algunas consideraciones terminológicas previas, este artículo analiza la importancia de la ortotipografía en el ... |
Artículo
Reality-based court interpreting didactic material using new technologies
(Taylor & Francis (Routledge), 2015)
Training for future court interpreters has traditionally been based on role-play exercises, recreations of actual trials ... |
Capítulo de Libro
Virtualizar un programa de escritura científica
(Universidad de Granada, 2013)
Con este proyecto se ha virtualizado, en la Plataforma MOODLE, un programa de enseñanza de la escritura científica en ... |
Artículo
Written Communication Intercultural Model: The Social and Cognitive Model
(Common Ground Research Networks, 2011)
The purpose of this article is to introduce a writing development model that integrates cognitive, affective-emotional and ... |
Capítulo de Libro
Propuesta formativa: personal de justicia e interpretación
(Universidad de Alcalá de Henares, 2011)
|
Capítulo de Libro
Interpretación en Tribunales de Justicia: Una unidad didáctica a partir de la realidad
(Universidad de Alcalá de Henares, 2011)
|
Capítulo de Libro
La aplicación de las nuevas tecnologías a la formación de intérpretes en los tribunales de justicia
(Ediciones de la Universidad de Castilla-La Mancha, 2010)
|
Artículo
Research on Written Communication
(Common Ground Research Networks, 2009)
The research described in this article is in the area of expository writing and was conducted at a European University ... |