NombreHunt Gómez, Coral Ivy
DepartamentoDidáctica de la Lengua y de la Literatura y Filologías Integradas
Área de conocimientoDidáctica de la Lengua y la Literatura
Categoría profesionalProfesora Titular de Universidad
Correo electrónicoSolicitar
           
  • Nº publicaciones

    37

  • Nº visitas

    6024

  • Nº descargas

    16047


 

Artículo
Icon

Insults, offensive language, and taboo words in court interpreting in Spain: A corpus study of interpreted renditions by higher education students

Hunt Gómez, Coral Ivy (Trans-int.org, 2023)
: The court interpreter’s performance is integral to ensuring a fair trial. When dealing with insults, offensive language, ...
Artículo
Icon

Gender-inclusive textims: How spanish-speaking educational communities promote linguistic innovations on Twitter

Núñez Román, Francisco; Gómez Camacho, Alejandro; Hunt Gómez, Coral Ivy (Elsevier, 2023)
Any linguistic reform aimed at gender equality benefits from teacher’s capacity as spreaders, and literature has shown ...
Artículo
Icon

“Not all motherfuckers are MENA, but most MENA are motherfuckers”: Hate speech on Twitter against unaccompanied foreign minors

Gómez Camacho, Alejandro; Hunt Gómez, Coral Ivy; Núñez Román, Francisco; Neubauer Esteban, Adrián (John Benjamins Publishing Company, 2023)
The number of unaccompanied foreign minors (Menor Extranjero No Acompañado, MENA) in Spain has risen, which has led to ...
Trabajo Fin de Grado
Icon

El lenguaje simbólico: un cambio en la comunicación de los jóvenes de la era digital. Percepción de los estudiantes de Educación Secundaria y Bachillerato

Pérez Hernández, María; Hunt Gómez, Coral Ivy (2023)
La revolución tecnológica de la era digital ha propiciado el resurgimiento de diferentes modos de comunicación, siendo ...
Artículo
Icon

Sketching Motherhood. Maternal Representation in Contemporary Picturebooks: The Case of Spain

Sarlo, Giulia de; Guichot Muñoz, Elena; Hunt Gómez, Coral Ivy (Children's Literature in Education, 2022)
Although gender-role stereotypes in children’s literature have been widely explored, the study of the role of mothers and ...
Artículo
Icon

Textismos como procedimientos de lenguaje inclusivo. Comunicación digital docente e implicaciones educativas

Núñez Román, Francisco; Hunt Gómez, Coral Ivy; Gómez Camacho, Alejandro (2022)
Twitter has been used as a platform for feminist movements such as #MeeToo and promotes the use of inclusive language ...
Artículo
Icon

Preservice Spanish teachers’ perceptions on linguistic sexism: Towards the integration of norm and GFL procedures

Gómez Camacho, Alejandro; Núñez Román, Francisco; Hunt Gómez, Coral Ivy; Corujo Vélez, Carmen (Routledge Journals, Taylor & Francis LTD, 2022)
This article examines preservice Spanish teachers’ perceptions of linguistic sexism, norm, and use in Spanish. Analysis ...
Artículo
Icon

Education management at primary education during the Covid-19 crisis from the perspective of families

Moreno Fernández, Olga; Hunt Gómez, Coral Ivy; Moreno Crespo, Pilar; Ferreras Listán, Mario (Taylor and Francis Online, 2022)
Artículo
IconIcon

School–family relations: an educational challenge in times of COVID-19

Ferreras Listán, Mario; Hunt Gómez, Coral Ivy; Moreno Crespo, Pilar; Moreno Fernández, Olga (MDPI, 2021)
The COVID-19 pandemic has widened the gap regarding access to educational opportunities, which was included in the Millennium ...
Artículo
Icon

Vida, escritura y educación. Biografías de maestros del Siglo de Oro [Reseña]

Hunt Gómez, Coral Ivy (Universidad de Sevilla, 2021)
Artículo
Icon

Has demographic revolution come to a halt? An approximation to successful aging and the need for socio-educational action in the new normal

Moreno Crespo, Pilar; Hunt Gómez, Coral Ivy; Martín Bermúdez, Nieves (Universidad Nacional Autónoma de México, 2021)
In recent years, there has been an increasing interest in how the aging processis integrated into current societies. The ...
Artículo
Icon

Uso de aplicaciones online para plataformas en streaming: language Learning with Netflix

Martínez Martínez, Silvia; Hunt Gómez, Coral Ivy (Universidade Federal de Minas Gerais, 2020)
La innovación en el aula y la conexión con los intereses y necesidades del alumnado resultan fundamentales. Así, se examinan ...
Artículo
Icon

Textismos y ortografía: percepción de los profesores en formación de la Generación Z

Hunt Gómez, Coral Ivy; Núñez Román, Francisco; Gómez Camacho, Alejandro (Centro de Información Tecnológica (CIT), 2020)
Bajo la hipótesis de que los hablantes jóvenes son más tolerantes hacia los textismos y su inclusión en el aula, se analiza ...
Artículo
Icon

Controversial topics and their didactic use: analysis of the activities included in Italian and Spanish textbooks

Ferreras Listán, Mario; Pineda Alfonso, José Antonio; Hunt Gómez, Coral Ivy; Baisotti, Pablo (Lithuanian University of Educational Sciences, 2020)
This paper explores the didactic treatment of Franco’s dictatorship and Mussoli-ni’s Fascism in History textbooks at a ...
Artículo
Icon

Gender-fair language (GFL) in the academic writing of pre-service teachers of Spanish

Núñez Román, Francisco; Hunt Gómez, Coral Ivy; Gómez Camacho, Alejandro (Multilingual Matters, 2020)
The article analyses the use of GFL in a corpus of 187 academic texts created by pre-service teachers. It reveals how ...
Capítulo de Libro
Icon

Language brokers, impulsores de la comunicación interlingüística e intercultural en la escuela.

Hunt Gómez, Coral Ivy (UCOPress. Editorial Universidad de Córdoba, 2020)
Artículo
Icon

Analysis of pre-service foreign language teachers incorrect articulations: frequency, influence of comunication, and a specific corrective strategy

Hunt Gómez, Coral Ivy; Navarro Pablo, Macarena (2020)
English Foreign Language (EFL) teachers need to be especially aware of their own articulatory errors and to manage ...
Artículo
Icon

Escape rooms' pedagogical potential from female future teachers’ perspectives

Hunt Gómez, Coral Ivy; Moreno Fernández, Olga; Moreno Crespo, Pilar; Ferreras Listán, Mario (University of Wollongong, 2020)
Fast and easy Internet and knowledge access by just a click are some of the characteristics of the twenty first century. ...
Artículo
Icon

¿Qué piensan los futuros profesores de Educación Primaria de la descortesía en el aula de Inglés como Lengua Extranjera?

Hunt Gómez, Coral Ivy (Espacios, 2020)
Los hablantes competentes manejan cualquier situación comunicativa, incluida la descortesía. En este trabajo se analizan ...
Artículo
Icon

Spanish first cycle primary school textbooks’ graphic representations. A study on gender, culture and functional diversity

Moreno Fernández, Olga; Moreno Crespo, Pilar; Pedrero García, Encarnación; Hunt Gómez, Coral Ivy (Lithuanian University of Educational Sciences, 2019)
This paper analyses graphic representation of gender, functional and cultural diversity in Spanish Primary ...
Capítulo de Libro
Icon

Herramientas traductológicas profesionales para no traducir: aplicación a la docencia CLICHE

Hunt Gómez, Coral Ivy (UCOPress. Editorial Universidad de Córdoba, 2019)
Artículo
Icon

Textisms, texting, and spelling in Spanish

Gómez Camacho, Alejandro; Hunt Gómez, Coral Ivy; Valverde Macías, Andrés (Universitas Negeri Semarang, 2018)
This study examines undergraduates’ perception of usage in smartphone text message and their relationship with the process ...
Artículo
Icon

El aprendizaje de las metodologías de la enseñanza del inglés como lengua extranjera a través de preguntas, tareas y debates

Hunt Gómez, Coral Ivy (Universidad de Sevilla, 2018)
Se realizó un segundo ciclo de mejora en la asignatura de último curso del Grado en Educación Primara: Métodos, Recursos ...
Capítulo de Libro
Icon

Introducing insults, offensive and taboo language in the Court interpreting classroom

Hunt Gómez, Coral Ivy (UCOPress. Editorial Universidad de Córdoba, 2018)
Capítulo de Libro
Ponencia
Icon

Ciclo de mejora en el área de las metodologías de enseñanza de lengua inglesa

Hunt Gómez, Coral Ivy (Instituto de Ciencias de la Educación (ICE), 2017)
Este trabajo muestra el proceso y los resultados de la aplicación de un ciclo de mejora basado en el aprendizaje mediante ...
Trabajo Fin de Grado
Icon

La narración gráfica como recurso educativo a potenciar en la enseñanza de idiomas: el cómic en el aula de inglés como lengua extranjera (ILE)

Rosales Fernández, Eduardo; Hunt Gómez, Coral Ivy; Sarlo, Giulia de (2016)
Los cómics son el resultado de la combinación de dos elementos básicos en la escuela y durante el proceso de aprendizaje: ...
Trabajo Fin de Grado
Icon

Videojuegos y educación: Press Start para crear

García Muñoz, Marta; Hunt Gómez, Coral Ivy; Sarlo, Giulia de (2016)
Las nuevas generaciones de “nativos digitales” están creciendo con las nuevas tecnologías; por eso requieren de herramientas ...
Trabajo Fin de Grado
Icon

El cine en el aula de Educación Primaria: investigación

Almazán Lalmolda, Patricia; Hunt Gómez, Coral Ivy; Sarlo, Giulia de (2016)
Este Trabajo de Fin de Grado trata deluso del cine y los medios audiovisuales en el aula de Educación Primaria, buscando ...
Artículo
Icon

La Importancia de la Corrección Ortográfica en el Aprendizaje de la Traducción. Un caso Practico en la Combinación Lingúistica Francés-Español

Hunt Gómez, Coral Ivy; Gómez Moreno, Paz (2015)
Tras algunas consideraciones terminológicas previas, este artículo analiza la importancia de la ortotipografía en el ...
Artículo
Icon

Reality-based court interpreting didactic material using new technologies

Hunt Gómez, Coral Ivy; Gómez Moreno, Paz (Taylor & Francis (Routledge), 2015)
Training for future court interpreters has traditionally been based on role-play exercises, recreations of actual trials ...
Capítulo de Libro
Icon

Virtualizar un programa de escritura científica

Arroyo González, Rosario; Hunt Gómez, Coral Ivy; Caballero Martín, Juan de Dios; Arroyo González, Rosario (Universidad de Granada, 2013)
Con este proyecto se ha virtualizado, en la Plataforma MOODLE, un programa de enseñanza de la escritura científica en ...
Artículo
Icon

Written Communication Intercultural Model: The Social and Cognitive Model

Hunt Gómez, Coral Ivy; Arroyo González, Rosario (Common Ground Research Networks, 2011)
The purpose of this article is to introduce a writing development model that integrates cognitive, affective-emotional and ...
Capítulo de Libro
Icon

Propuesta formativa: personal de justicia e interpretación

Gómez Moreno, Paz; Hunt Gómez, Coral Ivy (Universidad de Alcalá de Henares, 2011)
Capítulo de Libro
Icon

Interpretación en Tribunales de Justicia: Una unidad didáctica a partir de la realidad

Hunt Gómez, Coral Ivy (Universidad de Alcalá de Henares, 2011)
Capítulo de Libro
Icon

La aplicación de las nuevas tecnologías a la formación de intérpretes en los tribunales de justicia

Hunt Gómez, Coral Ivy (Ediciones de la Universidad de Castilla-La Mancha, 2010)
Artículo
Icon

Research on Written Communication

Hunt Gómez, Coral Ivy; Arroyo González, Rosario (Common Ground Research Networks, 2009)
The research described in this article is in the area of expository writing and was conducted at a European University ...