Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Indagando sobre el papel de la tecnología en el aula

 

Advanced Search
 
Opened Access Indagando sobre el papel de la tecnología en el aula
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: Enquiring regarding the role of technology in the classroom
Author: Gavilán Izquierdo, José María
Department: Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Matemáticas
Date: 2014
Published in: Investigación en Educación Matemática XVIII (pp. 355-364). Salamanca:Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática
Document type: Presentation
Abstract: En este trabajo abordamos la problemática de investigación sobre el papel de la tecnología en el aula, centrándonos en el profesor. Utilizaremos la complementariedad entre dos ideas socioculturales, orquestación instrumental y modelación de la descomposición genética de un concepto, para aproximarnos a la caracterización del papel de la tecnología en el aula. Reflexionamos sobre la aportación que esta complementariedad hace a la discusión sobre la articulación de marcos teóricos. In this paper, we tackle the research problem about the role of technology in the classroom, focusing of the teacher. We use the complementarity between two sociocultural ideas, instrumental orchestration and modeling genetical decomposition of a concept, to approach to the characterization of the role of technology in the classroom. We reflect on the contribution that this complementarity makes to the discussion on the articulation of theoretical frameworks
Size: 254.0Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/41232

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)