Listar Artículos (Didáctica y Organización Educativa) por título
Mostrando ítems 1187-1206 de 1329
-
Artículo
Tendencias desde las III Jornadas de la Red de Campus Virtuales [Presentación]
(Red Universitaria Campus Virtuales, 2013) - Artículo
-
Artículo
The Challenge of Initial Training for Early Childhood Teachers. A Cross Sectional Study of Their Digital Competences
(MDPI, 2020-06-11)The scarce presence of technologies at the early childhood education level today is a cause for worry. This study aims to ...
-
Artículo
The Flipped Classroom and the Development of Competences: A Teaching Innovation Experience in Higher Education
(MDPI, 2022-03-30)Because of the changes in society, the educational scope must implement teaching–learning methodologies that help students ...
-
Artículo
The flipped learning model in online education for secundary teachers
(OmniaScience, 2018)The online-based model known as “flipped learning” raises new challenges that are different from those of face-to-face ...
-
Artículo
The impact of a faculty training program on inclusive education and disability
(Elsevier, 2017)This paper describes the knowledge gained by 20 faculty members following their participation in a training program on ...
-
Artículo
The Influence of the Social Context on Motivation towards the Practice of Physical Activity and the Intention to be Physically Active
(MDPI, 2019)According toWHOdata, only around 20% of adolescents participate in physical activity (PA) during their free time. The ...
-
Artículo
The influence of the trainer on the motivation and resilience of sportspeople: A study from the perspective of self-determination theory
(Public Library Science, 2019)The aim of this study was to evaluate the influence of a trainer’s interpersonal relations from the perspective of autonomy ...
-
Artículo
The keys to learning for university students with disabilities: Motivation, emotion and faculty-student relationships
(Public Library of Science, 2019-05-22)The affective-emotional dimension may constitute a key element in teaching and learning processes. It is linked to ...
-
Artículo
The motivation of technological scenarios in augmented reality (AR): results of different experiments
(MDPI, 2019)Augmented Reality (AR) is an emergent technology that is acquiring more and more relevance in teaching every day. Together ...
-
Artículo
The Pandemic and Changes in the Self-Perception of Teacher Digital Competences of Infant Grade Students: A Cross Sectional Study
(2021)Without having a reaction time, the pandemic has caused an unprecedented transformation in universities around the world, ...
-
Artículo
The Teaching Digital Competence of Health Sciences Teachers. A Study at Andalusian Universities (Spain)
(MDPI, 2021)The impact and benefit that information and communication technologies (ICT) have in the educational field require new ...
-
Artículo
The Use of Digital Portfolio in Higher Education before and during the COVID-19 Pandemic
(MDPI, 2021-10-17)This study is focused on the advantages and disadvantages of using a digital portfolio to improve the learning and ...
-
Artículo
The Use of Mixed, Augmented and Virtual Reality in History of Art Teaching: A Case Study
(MDPI, 2022-04-20)The incorporation of mixed, virtual, and augmented reality into the educational context takes place in this study through ...
-
Artículo
TIC para la inclusión: una mirada desde Latinoamérica
(Universidad de Oviedo, Instituto de Ciencias de la Educación, 2019)La Sociedad de la Información y el conocimiento es un fenómeno que impacta a los seres humanos desde hace poco más de ...
-
Artículo
TIC y discapacidad. Conocimiento del profesorado de educación primaria en Andalucía
(Universidad de Oviedo, 2017)En la actualidad, debemos considerar la formación permanente del profesorado y, con ella, el aprendizaje continuo, como ...
-
Artículo
TIC y discapacidad. Principales barreras para la formación del profesorado
(UCOPress. Editorial Universidad de Córdoba, 2018) -
Artículo
TIC y Diversidad Funcional: barreras para la Formación del Profesorado en la Comunidad Autónoma de Castilla y León (España)
(Instituto de Educação da Universidade de Lisboa, 2019-02-28)El profesorado se configura como un elemento clave para lograr una plena inclusión de las TIC en las aulas. En este marco, ...
-
Artículo
TIC y diversidad funcional: conocimiento del profesorado
(European Journal of investigation in health, psychology and education, 2017)La educación de calidad en igualdad y equidad requiere el compromiso de todos los miembros de la comunidad educativa. ...
-
Artículo
Las TIC y la creación de una ciudadanía crítica e-digital
(Ediciones Universidad de Salamanca, 2019)Este trabajo presenta una revisión y reflexión teórica acerca del cambio en el concepto de ciudadanía y su ejercicio en ...