Educación Artística
Colecciones en esta comunidad
Envíos recientes
- Ponencia
-
Artículo
Revisiting Reggio Emilia through a more-than-human lullaby: diffractive montages as documenting childhood (and) literacy otherwise
(Taylor and Francis, 2024)The authors draw on posthumanism to expand Reggio Emilia’s pedagogical documentation techniques through a diffractive ...
- Artículo
-
Artículo
Educación artística sensible. Cartografía contemporánea para arteducadores [Reseña]
(Sociedad Española de Sociología, 2020)This book presents a critical analysis of the current situation of art education, offering innovative ideas, tools and ...
-
Artículo
A inovação educacional entre o bem-estar e o mal-estar do professor: uma revisão sistemática da literatura
(Universidade Federal de Santa Maria, 2024)Os desafios que os novos discursos educacionais estão gerando atualmente, em especial no trabalho docente e na sala de ...
-
Artículo
Case Study of sMOOC and its Pedagogy in the online context
(Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant, 2016)En un contexto dominado por las nuevas tecnologías, los MOOCs parecen posicionarse como una alternativa o complemento a ...
- Capítulo de Libro
-
Artículo
A systematic review approach to the understanding of intercreativity as an educational resource
(Routledge and Taylor and Francis, 2024)Intercreativity is a relevant phenomenon with significant social, cultural and educational implications in the postdigital ...
-
Artículo
Music teaching and the Spanish Regenerationism: Felipe Pedrell and the Academia Granados
(Taylor & Francis, 2020)During the last decades of the nineteenth century and the first half of the twentieth, a serious concern regarding the ...
-
Artículo
Fostering musical education through COIL methodology: A Higher Education Journey
(Firenze University Press, 2023)This study focuses on a design proposal for the teaching of musical and artistic subjects in Primary ...
- Capítulo de Libro
-
Artículo
La no revolución digital o cómo la postdigitalidad cuestiona nuestro presente cultural
(Universidad Rey Juan Carlos, 2023)Este trabajo presenta el concepto de postdigital como una óptica desde la que abordar y examinar nuestro presente ...
-
Artículo
Quadraginta: A project for a collective Audiovisual Reflection in the Era of COVID-19.
(Taylor and Francis Online, 2022) -
Artículo
Art education and development cooperation: A project in educational centres for children with special needs in India
(ResearchGate, 2021)The purpose of this article is to examine Art Education and Human Development, a development cooperation project carried ...
-
Artículo
Empowerment of the refugee migrant community through a cooperation project on art education in Greece
(Taylor & Francis Online, 2022)This article contributes to the inclusion of the refugee community located in Polykastro (Greece) through an art cooperation ...
-
Artículo
Pedagogía crítica postdigital y justicia social bioinformacional
(UNIV GRANADA, GRUPO INVESTIGACION FORCE, 2023)Este artículo presenta las últimas contribuciones de la pedagogía crítica en y para nuestro contexto postdigital, analizándolo ...
-
Artículo
La mirada como acto político. El cine y otros audiovisuales como herramientas educativas de (re)construcción del mundo
(Universitat de València, 2019)El presente artículo propone una reflexión sobre la mirada y lo visual como constituyentes y constructores de realidad ...
-
Artículo
Postdigital education: an approach from critical and media pedagogy for a post-COVID19 context
(2023)The article focuses on an analytical, organised and grounded reflection on the concept of postdigital in its relation ...
-
Artículo
Música, Sonido y Alfabetización Multimodal: Una Revisión Sistemática y sus Implicaciones para la Educación Musical
(2023)La alfabetización multimodal implica el uso de múltiples modos de comunicación en la comprensión y producción de textos. ...
-
Artículo
La mirada como constructora de realidades: explorando lo ideológico, político y cultural en una monografía reflexiva [Reseña]
(Universitat de València. Institut Universitari de Creativitat i Innovacions Educatives, 2023)Reseña de Escaño, C. (2022). Pedagogías de la mirada. Reflexiones desde la postdigitalidad. Madrid:Editorial: Dykinson, S.L.