Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 19
Artículo
‘Like, I’m playing, but with this’. Materialization and affect in early childhood literacy
(SAGE Publications, 2021)
The more-than-human turn in early childhood education has highlighted the relevance of children’s intra-actions with their environment, as well as the multiple ways in which worlds and literacies emerge in them. The ...
Artículo
Home literacy environment and reading comprehension in Spanish primary education
(Wiley, 2020)
Background: Research has suggested that one of the most important variables for the development of reading comprehension is the home literacy environment, composed of the literacy interface and what is known as the ...
Capítulo de Libro
La interculturalidad en el aula universitaria: acercamientos a la diversidad musical desde la enseñanza de instrumentos musicales
(Junta de Andalucía. Consejería de Ciencia, Innovación y Empresa, 2010)
Artículo
‘It’s not cardboard, it’s a house’: cartographies of agentic assemblage in the early childhood classroom
(Taylor and Francis Group, 2023-08-02)
The concept of assemblage, drawing on the posthuman theorisations of Deleuze and Guattari, delineates a dynamic and new materialist approach to an event. In this approach, desires, material agency and (de)(re)territorialisation ...
Capítulo de Libro
Estrechar el Estrecho: el flamenco y la música tradicional magrebí como recursos educativos para el alumnado inmigrante de Secundaria
(Universidad de Helsinki y Grupo de Investigación Estudios lingüísticos, histórico-culturales y Enseñanza del Español como Lengua Extranjera (HUM 927), Universidad de Sevilla., 2014)
Esta propuesta parte del convencimiento de la necesidad de recurrir a elementos cercanos a la realidad del alumnado inmigrante de origen magrebí en la Educación Secundaria Obligatoria para propiciar el diálogo intercultural ...
Artículo
Understanding teacher digital competence in the framework of social sustainability: a systematic review
(MDPI, 2021-11-30)
Due to the global COVID-19 pandemic, ICT has been urgently introduced in education systems in a generalised manner. In this context, it is essential for teachers to master a spectrum of basic digital competencies and ...
Artículo
The (im)materiality of literacy in early childhood: a socio-material approach to online and offline events
(SAGE Publications, 2021)
Among the recent approaches to literacy incorporated into Literacy Studies, the concept of (im)materiality has enabled researchers to delve into the fluid and hybrid nature of contemporary literacy practices in early childhood. ...
Ponencia
Tecnología aplicada al desarrollo de la lectura musical
(Universidad de Córdoba, 2009)
Se realiza un estudio sobre la inclusión de las nuevas tecnologías en el aprendizaje y desarrollo de la lectura musical. Durante el desarrollo del curso académico se impartió un cursillo sobre nociones básicas en el ...
Ponencia
Artículo
La idea de mecanismo y estilo en la pedagogía de Granados
(Musicalis, S.A, 2010-06)
Dentro de la labor pedagógica que el compositor leridano Enrique Granados desarrolló a lo largo de su vida en diferentes centros de Barcelona, y más concretamente en la academia pianística que dirigió desde el año 1901 ...