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Mostrando ítems 1-10 de 14
Ponencia
Efecto de la experiencia, la velocidad y el ritmo en la expansión internacional de las franquicias
(2013)
Research on franchising has increased markedly in last decade. However, the knowledge on the determinants and consequences of international expansion of franchises needs to be broadened. Trying to fill this gap, this ...
Ponencia
Eficiencia de las unidades propias vs. franquiciadas. Estudio según el nivel de internacionalización del franquiciador
(ESIC, 2017)
El objetivo de este trabajo, centrado en el sistema de franquicia español, gira en torno a las siguientes cuestiones: ¿Qué unidades de las redes de franquicia son más eficientes: las propias o las franquiciadas? ¿influye ...
Ponencia
Export strategic orientations and their consequences: Analysis of forms heterogeneity
(2011)
Two main objectives are intended to achieve in this work. Firstly, from a proposed model the implications of strategic export orientation on 1) export commitment, 2) the degree of marketing mix adaptation to the international ...
Ponencia
eWOM & Referrals in Social Network Services
(2012)
If a few decades ago the development of the Internet was instrumental in the interconnection between markets, nowadays the services provided by Web 2.0, such as social network sites (SNS) are the cutting edge. A proof of ...
Ponencia
Content analysis and assessment of deontological codes of franchising associations
(2011)
The objective of this work is to run the content analysis and assessment of deontological codes of national and international franchising associations. To do this, we compared the content of 46 deontological codes of ...
Ponencia
Adoption of mobile internet services in Chile: an exploratory study
(WSEAS, 2013)
The main objective of this study is to explore differences on the adoption of mobile Internet services on a sample of Chilean users. A survey based on constructs of individual acceptance models is the tool used to measure ...
Ponencia
¿Cómo el sistema de memoria construye el conocimiento conceptual de marca en la mente del consumidor?
(ESIC, 2017)
Se cree que el conocimiento de marca se construye en la mente de las personas como una representación cognitiva. Sin embargo, no existe una explicación basada en evidencia empírica de cómo este conocimiento de marca está ...
Ponencia
El modelo Z2-Score de Altman como base para la discriminación del fracaso de los franquiciadores
(ESIC, 2017)
En esta investigación se propone un método que permite a los potenciales franquiciados conocer si la probabilidad de fracaso del franquiciador es elevada o reducida. El objetivo principal de este estudio es obtener ...
Ponencia
Las mujeres de la 3ª edad ante la compra online
(2012)
La tercera edad y el género femenino se consideran variables determinantes del riesgo de exclusión social de la población en lo relativo al uso de las nuevas tecnologías. Esto ha incidido en una creciente preocupación ...
Ponencia
Gender influence in perception and adoption of e-learning platforms
(WSEAS, 2010)
The main objective of this study is to examine gender differences and the adoption of technology in higher education students. TAM model is the tool used to measure the acceptance and use of e-learning of the respondents. ...