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The effects of travelling reasons on social media resources and tourist expectations

 

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Opened Access The effects of travelling reasons on social media resources and tourist expectations
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Author: Narangajavana Kaosiri, Yeamduan
Callarisa Fiol, Luis J.
Rodríguez Artola, Rosa
Moliner Tena, Miguel Ángel
Sánchez García, Javier
Coordinator/Director: Rondán Cataluña, Francisco Javier
Date: 2017
Published in: XXIX Congreso de Marketing AEMARK (2017), p 1129-1141
ISBN/ISSN: 978-84-17129-34-7
Document type: Presentation
Abstract: Esta investigación tiene como objetivo examinar la relación de las fuentes del contenido generado por el usuario (UGC) en las redes sociales, que proviene generalmente de fuentes de lazos fuertes y fuentes de lazos débiles, en la generación de expectativas turísticas sobre los recursos básicos y los recursos o factores de apoyo de los destinos. También se analiza el efecto moderador de las razones para viajar en la relación de las fuentes UGC y las expectativas turísticas. Para esta investigación, se recogieron 375 encuestas. Los resultados señalan que las razones o motivos del viaje son un factor importante a considerar en la generación de las expectativas turísticas, y en nuestro caso, el UGC que provenía de las fuentes de lazos débiles influyen de manera significativa en la generación de expectativas del turista cuando viaja por motivos de trabajo. This research aims to examine the relationship of user generated content (UGC) sources in social media which is provided by strong-tie sources and weak-tie sources on tourist expectations on core resources and factor supporting of the destinations, and also analyze the moderate effect of the reasons of travelling on the relationship of UGC sources and tourist expectations. 375 samples were collected. The results demonstrate that travelling reasons is an important factor to consider about the origin of tourist expectations. The UGC that was provided by weak-tie source has influence on tourist expectations when they travel with business reason.
Cite: Narangajavana Kaosiri, Y., Callarisa Fiol, L.J., Rodríguez Artola, R., Moliner Tena, M.Á. y Sánchez García, J. (2017). The effects of travelling reasons on social media resources and tourist expectations. En XXIX Congreso de Marketing AEMARK (1129-1141), Sevilla: ESIC.
Size: 841.0Kb
Format: PDF

URI: https://hdl.handle.net/11441/78111

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