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El proceso de inferencia de la calidad de los productos orgánicos según la categoría de producto y estilo cognitivo

 

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Opened Access El proceso de inferencia de la calidad de los productos orgánicos según la categoría de producto y estilo cognitivo
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Author: Hidalgo Baz, María
Martos Partal, Mercedes
González Benito, Óscar
Coordinator/Director: Rondán Cataluña, Francisco Javier
Date: 2017
Published in: XXIX Congreso de Marketing AEMARK (2017), p 92-111
ISBN/ISSN: 978-84-17129-34-7
Document type: Presentation
Abstract: La calidad de los productos supone una variable clave de competitividad para la empresa y, pese a ello, la literatura no aporta una explicación clara de calidad del producto orgánico. Este estudio propone un modelo que destaca las percepciones sobre...
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Product quality is a key determinant of a firm’s competitiveness, though previous literature lacks a clear explanation of product quality for organic markets. This study proposes a new model that highlights consumers’ perceptions of specific organic product attributes: environmental protection, health, and hedonic aspects. Quality assessments based on these three perceptions depend on other factors too, such as the product category and the cognitive style consumers use to process information. A study with 209 respondents offers empirical evidence that the effect of perceptions of environmental protection on perceived quality is greater for organic products in a virtue category (e.g., yogurt) than a vice category (e.g., chocolate). Hedonic perceptions also have a greater impact on perceived quality when consumers are intuitive versus analytical. These findings suggest some important theoretical and managerial implications.
Cite: Hidalgo Baz, M., Martos Partal, M. y González Benito, Ó. (2017). El proceso de inferencia de la calidad de los productos orgánicos según la categoría de producto y estilo cognitivo. En XXIX Congreso de Marketing AEMARK (92-111), Sevilla: ESIC.
Size: 879.5Kb
Format: PDF

URI: https://hdl.handle.net/11441/78028

This work is under a Creative Commons License: 
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