Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Percepción de los orientadores de la comunidad autónoma de Aragón sobre la importancia de las funciones que desempeñan en la ESO

 

Advanced Search
 
Opened Access Percepción de los orientadores de la comunidad autónoma de Aragón sobre la importancia de las funciones que desempeñan en la ESO
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Author: Cano Escoriaza, Jacobo
García Nieto, Narciso
Date: 2012
Published in: Revista Investigación en la Escuela, 78, 95-111.
Document type: Article
Abstract: En el presente artículo se analizan las percepciones que tienen las y los profesionales de la orientación que trabajan en los diferentes Centros que imparten la ESO en Aragón sobre las propias funciones que deben desempeñar. Se resaltan las percibid...
[See more]
This paper analyzes the school counsellors’ perception on the functions they have to perform in the different secondary schools of the region of Aragón. The more and less important for them are highlighted, and the study can be considered as a first approach to enable comparisons among different Spanish regions. The functions that school counsellors are entrusted are very different. It is advisable to analyze them to discover the more important ones. It is good to clarify this plurality to avoid confusing the urgent functions with the important ones; the incidental functions with the significant ones, the supposed ones with the ones that must be.
Cite: Cano Escoriaza, J. y García Nieto, N. (2012). Percepción de los orientadores de la comunidad autónoma de Aragón sobre la importancia de las funciones que desempeñan en la ESO. Revista Investigación en la Escuela, 78, 95-111.
Size: 567.8Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/60081

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)