Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Un material audiovisual didáctico para la enseñanza de la estadística

 

Advanced Search
 
Opened Access Un material audiovisual didáctico para la enseñanza de la estadística
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: An Audiovisual Material for the Teaching of the Statistics
Author: Marelli Espinoza García, Celina Marelli
Fernández Batanero, José María
Date: 2012
Published in: Pixel-Bit. Revista de Medios y Educación, 40, 185-196.
Document type: Article
Abstract: El diseño y desarrollo de un material audiovisual didáctico permite en los docentes cumplir entre muchas funciones la de convertirse en productor de medios y materiales de enseñanza adaptados al contexto en el cual labora de manera tal que establece nuevos ambientes de aprendizajes. El objetivo de este estudio fue el diseño, desarrollo y evaluación de un material didáctico para la enseñanza y aprendizaje de la unidad didáctica: naturaleza de la estadística. Una investigación del tipo mixta (cualitativa y cuantitativa). En la opinión de los tres sectores involucrados a nivel visual y auditivo facilita rápidamente la comprensión del tema. The design and development of an educational audiovisual material allows teachers carry out many functions like to become a producer of media and teaching materials adapted to the context in which works in such manner that establishes new environments of learning. The objective of this study is the design, development and evaluation of a teaching material for teaching and learning structural unit: and nature of statistics. An investigation of the mixed type: qualitative and quantitative. According to the opinion of the three sectors involved visually and auditory for giving quickly facilitates to the subject understanding.
Cite: Marelli Espinoza García, C.M. y Fernández Batanero, J.M. (2012). Un material audiovisual didáctico para la enseñanza de la estadística. Pixel-Bit. Revista de Medios y Educación, 40, 185-196.
Size: 411.4Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/45692

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)