Opened Access Laboratorio virtual de matemáticas
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Author: Ariza García, Antonio
Barroso Campos, Ricardo
Gavilán Izquierdo, José María
Sánchez Sotelo, Ángel
Department: Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Matemáticas
Date: 2002
Published in: Revista de Enseñanza Universitaria, 19, 9-14.
Document type: Article
Abstract: Los nuevos planes de estudios en la Diplomatura de Magisterio de la Facultad de Ciencias de la Educación nos ha llevado, en el proceso de continuación de los proyectos de Innovación desarrollados en los tres cursos anteriores, a la adaptación del proyecto actual a una nueva concepción metodológica de las asignaturas. Es por esto que en el actual curso hemos querido acercar a los futuros profesores a las nuevas tecnologías en el estudio y desarrollo de la Didáctica de las Matemáticas, como herramienta de trabajo en el proceso de aprendizaje, para luego ellos continuarlo en los futuros procesos de enseñanza The new curricula in the Diplomatura de Magisterio of the Faculty of Sciences of the Education have taken to us, in the process of continuation of the developed projects of Innovation in both previous courses, to the adaptation of the present project to the new methodologic conception of the subjets. It is by that in the present course we have wanted to approach the future professors to the new technologies in the study and development of the Didactics of the mathematics, like too! of work in the learning pr'ocess, soon they to continue it in the future processes of education
Cite: Ariza García, A., Barroso Campos, R., Gavilán Izquierdo, J.M. y Sánchez Sotelo, Á. (2002). Laboratorio virtual de matemáticas. Revista de Enseñanza Universitaria,19, 9-14.
Size: 370.0Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/41496

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)