Article
Pensamiento y educación. Entre la diferencia y la marginalidad
Alternative title | Thought and Education. Between difference and marginality |
Author/s | Salmeri, Stefano |
Editor | Zizza, Alessandra
Delgado Granados, Patricia Álvarez Domínguez, Pablo |
Publication Date | 2012 |
Deposit Date | 2017-02-17 |
Published in |
|
Abstract | Responsabilidad, ética y nueva paideia constituyen la base para dialogar con la marginalidad. Sólo mediante el repudio de la lógica de los privilegios y del consumismo, llega ser posible construir una relación educativa ... Responsabilidad, ética y nueva paideia constituyen la base para dialogar con la marginalidad. Sólo mediante el repudio de la lógica de los privilegios y del consumismo, llega ser posible construir una relación educativa democrática y abierta a todos, incluso los más débiles. En el camino de la verdadera integración y la práctica democrática de la educación también los diferentes y marginales participan realmente y se convierten en protagonistas de su propio aprendizaje, arquitectos de su propio crecimiento y con una participación consciente2. Responsibility, ethics and new paideia form the basis for dialogue with marginality. Only by repudiating the logic of privilege and consumerism, comes to be possible to build a democratic educational relationship and open ... Responsibility, ethics and new paideia form the basis for dialogue with marginality. Only by repudiating the logic of privilege and consumerism, comes to be possible to build a democratic educational relationship and open to all, even the weakest. In the way of true integration and democratic practice of education also different and marginal actually participate and become protagonists of their own learning, architects of their own growth and conscious participation. |
Citation | Salmeri, S. (2012). Pensamiento y educación. Entre la diferencia y la marginalidad. Cuestiones pedagógicas, 22, 287-298. |
Files | Size | Format | View | Description |
---|---|---|---|---|
Pensamiento y educación.pdf | 295.4Kb | [PDF] | View/ | |