Article
Course reaction scale in e-learning: adaptation and factor structure
Alternative title | Escala de reação ao curso em educação a distância: adaptação e estrutura fatorial Escala de reacción al curso en enseñanza virtual: adaptación y estructura factorial |
Author/s | Martins, Lara Barros
Zerbini, Thaís Medina Díaz, Francisco José |
Department | Universidad de Sevilla. Departamento de Psicología Social |
Publication Date | 2018 |
Deposit Date | 2022-03-14 |
Published in |
|
Abstract | This paper aims to adapt and analyze the factor structure and psychometric
properties of the Reaction to Instructional Proceedings Scale in Distance Education
(ERPI-EAD) and its relation with the effectiveness of training ... This paper aims to adapt and analyze the factor structure and psychometric properties of the Reaction to Instructional Proceedings Scale in Distance Education (ERPI-EAD) and its relation with the effectiveness of training at work. In total, 3,600 employees from a Brazilian public bank participated in this study by answering the ERPI-EAD after taking part in an online course. We measured training transfer with a self-evaluation scale. Internal consistency, confirmatory factor analysis, and multiple regressions were conducted. A one-factor structure and a high level of fit for the model were found. The participants’ satisfaction with the course was related to the effectiveness of training. We suggest using the ERPI-EAD as a reliable and valid measure that predicts the effectiveness of training, can contribute to collect relevant information to improve instructional aspects and ensure better performance results in the workplace. El objetivo de este estudio fue adaptar y examinar la estructura factorial y las propiedades psicométricas de la Escala de Reacción al Curso en Enseñanza Virtual (ERC-EV) y su relación con la eficacia de la formación en ... El objetivo de este estudio fue adaptar y examinar la estructura factorial y las propiedades psicométricas de la Escala de Reacción al Curso en Enseñanza Virtual (ERC-EV) y su relación con la eficacia de la formación en el trabajo. Un total de 3.600 empleados de un Banco estatal brasileño participó en el estudio respondiendo a la ERC-EV después de haber participado en una teleformación. Se midió la transferencia de la formación con una escala de autoevaluación. Análisis de consistencia interna, factoriales confirmatorios y regresiones múltiples fueron realizados. Una estructura de un único factor y un alto nivel de ajuste para el modelo fueron encontrados. La satisfacción de los participantes con el curso estuvo relacionada con la eficacia de la formación. Se sugiere el uso de la ERC-EV como una medida fiable y válida, que predice la eficacia de la formación, puede ayudar a recoger información relevante para la mejora de los aspectos de la instrucción y asegurar mejores resultados de rendimiento en el trabajo. |
Citation | Martins, L.B., Zerbini, T. y Medina Díaz, F.J. (2018). Course reaction scale in e-learning: adaptation and factor structure. Psicologia: Teoria e Pratica, 20 (1), 223-234. |
Files | Size | Format | View | Description |
---|---|---|---|---|
course_medina.pdf | 123.9Kb | [PDF] | View/ | inglés |
course_medina_port.pdf | 128.1Kb | [PDF] | View/ | portugués |
This item appears in the following collection(s)
This document is protected by intellectual and industrial property rights. Without prejudice to existing legal exemptions, its reproduction, distribution, public communication or transformation is prohibited without the authorization of the rights holder, unless otherwise indicated.