Listar Artículos (Administración de Empresas y Comercialización e Investigación de Mercados(Marketing)) por título
Mostrando ítems 761-780 de 811
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Artículo
The virtualization of the airline industry: a strategic process
(Elsevier, 2018-03)This paper analyses the virtualization of the airline industry as a strategic response to competitive pressures. Increased ...
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Artículo
Tipología de compradores online mayores de 55 años
(Universidad Nacional de Colombia, 2016)La edad se considera una de las variables determinantes del riesgo de exclusión social de la población, especialmente con ...
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Artículo
To what extent are PhD students intrapreneurs? A study from a gender perspective
(John Wiley and Sons Ltd, 2022)Research on intrapreneurial intention (INI) has gone from strength to strength over the past few years. However, some ...
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Artículo
To what extent does human capital diversity moderate the relationship between HRM practices and organizational performance: Evidence from Spanish firms
(Universidade do Algarve, Escola Superior de Gestão, Hotelaria e Turismo, 2016)The purpose of this research study is to explore the moderating effect the diversity of human capital may have on the ...
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Artículo
La toma de decisiones orientada hacia la optimización bajo restricciones en ambientes borrosos
(Academia Europea de Dirección y Economía de la Empresa, 1983) -
Artículo
Tourism market research in spanish higher education: etymological issues
(University of the Aegean, 2015)Tourism market research appears to have increased its academic presence with the introduction of the new university degree ...
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Artículo
Tourist attractions as a moderating element in explanatory models for loyalty development
(Escola Superior de Gestão, Hotelaria e Turismo da Universidade do Algarve, 2014)Many studies have analysed the impact of destination image on tourist satisfaction and loyalty, including different mediating ...
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Tourist destination competitiveness: An international approach through the travel and tourism competitiveness index
(Elsevier Science, 2023)Few studies have analysed the challenges that the countries may have to face to become competitive as tourism destinations. ...
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Artículo
Tourist destinations and cooperative agreements between airlines
(Elsevier, 2021)The important links that are formed between tourist destinations and the airline industry are evident in the previous ...
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Capítulo de Libro
Toward the Green Transition of Business Through the Circular Economy: Understanding the Role of Dynamic Capabilities
(Springer, 2024-05-17)The green transition (GT) is becoming imperative for all economic actors in the business field. In this scenario, the ...
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Artículo
Trabajo y relaciones laborales en las universidades europeas: una realidad plural
(Universidad de Huelva, 2005)La declaración de la Sorbona (Mayo, 1998), destacó la creación del Espacio Europeo de Educación Superior, como clave para ...
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Artículo
Travel Buying Behavior in Social Network Site Users: to Buy Online vs. Offline
(Universidad de Talca, Chile, 2015)The purpose of this research is to examine the variables that influence buying behavior for a sample of social network ...
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Artículo
El turismo alternativo como un sistema integrado: consideraciones sobre el caso andaluz
(1995)En el presente trabajo se aborda, desde una perspectiva sistémica, un concepto que hemos recogido bajo el término genérico ...
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Capítulo de Libro
El turismo en los nuevos planes de estudios universitarios
(2013)Ante los cambios experimentados en los estudios universitarios de turismo con la implantación del sistema europeo de ...
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Artículo
Turismo, desarrollo sostenible y percepción de los stakeholders. Un estudio de caso en República Dominicana
(Universidad del Norte, 2015)El turismo es una actividad económica que puede contribuir a mejorar el desarrollo socioeconómico de un destino. Así, este ...
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Twitter, capital social y adopción de e-servicios
(Universidad de Valladolid, 2017)Una vez establecida la relevancia que el uso de los social media puede presentar en los entornos virtuales de aprendizaje, ...
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Artículo
UGC involvement, motivation and personality: comparison between China and Spain
(Elsevier, 2021)This cross-cultural study investigates antecedents of travel-related user-generated content (UGC) in China and Spain. ...
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Artículo
Uncontrolled counter-knowledge: its effects onknowledge management corridors
(Taylor & Francis, 2019)Disinformation and misconceptions based on unverified information (e.g., hoaxes, exaggera-tions, or gossip) is what is ...
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Artículo
Understanding relationship quality in hospitality services : A study based on text analytics and partial least squares
(Emerald, 2019)Purpose – The purpose of this paper is to analyze the occurrence of terms to identify the relevant topics and then to ...