Recent Submissions

  • Icon

    Añadiendo valor a los trabajos de fin de Grado: Una propuesta interdisciplinar  [Article]

    Tamayo Gallego, Juan Aurelio; Martínez Román, Juan Antonio; Gamero Rojas, Javier; Romero García, José Enrique; Delgado González, María Loreto (Universidad de Zaragoza. Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales, 2019)
    El trabajo de fin de Grado supone un reto para la educación pública superior. El legislador ha optado por esta alternativa ante los beneficios que la investigación de los estudiantes de Grado puede ofrecer a la sociedad. ...
  • Icon

    A resource generator methodology for hotels  [Article]

    Revilla Camacho, María Ángeles; Rey Moreno, Manuel; Gallego Agueda, María Ángeles; Casanueva Rocha, Cristóbal (Elsevier España, 2019)
    tHotel firms can enhance their performance by accessing external resources through their inter-personaland inter-organizational ties. However, neither has a repertory been compiled of relevant externalresources in the ...
  • Icon

    Compromiso, recursos, emprendimiento exportador y resultados empresariales  [Article]

    Navarro García, Antonio; Rey Moreno, Manuel; Barrera Barrera, Ramón (Fundaçao Getulio Varagas, 2017)
    La presente investigación tiene un doble objetivo. En primer lugar, partiendo de las premisas del enfoque basado en los recursos (Resource-based view [RBV]), conocer cómo determinados factores internos (recursos y compromiso ...
  • Icon

    La importancia del uso de recursos en la nube para el favorecimiento del emprendimiento corporativo en empresas y organizaciones  [Article]

    Baena Luna, Pedro; Palos Sánchez, Pedro Ramiro; García Río, Esther; Casablanca Peña, Amparo (United Academic Journals, 2018)
    En la actualidad, el uso de las herramientas cloud computing o herramientas en la nube está presente en distintas fases de la vida de una empresa u organización. Para iniciativas empresariales tanto de carácter individual ...
  • Icon

    Análisis de las competencias educativas para evaluar a las personas emprendedoras  [Article]

    Palos Sánchez, Pedro Ramiro; Baena Luna, Pedro; Casablanca Peña, Amparo (2019)
    Este trabajo explora las competencias emprendedoras tomando como base el marco de referencia europeo de la competencia emprendedora EntreComp, aprobado por la Comisión Europea en 2016. Así, se utilizó una herramienta de ...
  • Icon

    Determinantes de la estrategia de expansión internacional de las franquicias españolas  [Article]

    Navarro García, Antonio (Escuela Superior de Gestión Comercial y Marketing ESIC, 2012)
    En los últimos años la investigación en franquicia ha aumentado notablemente. Sin embargo, existe una temática donde el conocimiento en franquicia sigue siendo muy escaso, como es el estudio de los factores que impulsan a ...
  • Icon

    El impacto de la orientación emprendedora en el desempeño exportador de la firma  [Article]

    Etchebarne, M. Soledad; Geldres, Valeska V.; García Cruz, Rosario (Escuela Superior de Gestión Comercial y Marketing ESIC, 2010)
    Esta investigación evalúa un modelo que relaciona la orientación emprendedora de la firma (innovación, riesgo y proactividad) y su desempeño exportador. El modelo incorpora variables ambientales (dinamismo, hostilidad y ...
  • Icon

    Precios siempre bajos frente a los precios altos y bajos  [Article]

    Rondán Cataluña, Francisco Javier; Arenas Gaitán, Jorge (Escuela Superior de Gestión Comercial y Marketing ESIC, 2004)
    El principal objetivo de este trabajo es estudiar, describir y comparar dos estrategias de precios muy utilizadas en el comercio minorista, la de precios altos y bajos y la de precios bajos todos los días, además de ofrecer ...
  • Icon

    Purchase Intention of Specialty Co ee  [Article]

    Ramírez Correa, Patricio; Rondán Cataluña, Francisco Javier; Moulaz, María Teresa; Arenas Gaitán, Jorge (2020)
    The main aims of this study are: (1) to test whether the theory of planned behavior (TPB) is useful to explain the intention to purchase specialty co ee; (2) to analyze whether people more involved in social responsibility ...
  • Icon

    Anuncios comprables en redes sociales móviles: alta personalización y preocupación por la privacidad  [Article]

    Serrano-Malebrán, Jorge; Arenas Gaitán, Jorge (2019)
    El presente estudio explora la evaluación de los consumidores de los anuncios comprables de marcas de moda en la aplicación móvil de Facebook. Para esta cumplir con este objetivo, se prueba un modelo conceptual que propone ...
  • Icon

    Latent segmentation of older adults in the use of social networks and e-banking services  [Article]

    Villarejo Ramos, Ángel Francisco; Peral Peral, Begoña; Arenas Gaitán, Jorge (University of Borås, Sweden, 2019)
    Introduction. This study analyses heterogeneity in the online behaviour of elderly people. Previous research has centred on the socio-demographic segmentation of the elderly regarding their Internet use. Method. The ...
  • Icon

    Factors affecting the adoption of big data analytics in companies  [Article]

    Villarejo Ramos, Ángel Francisco; Cabrera Sánchez, Juan Pedro (Fundaçao Getulio Varagas, 2019)
    With the total quantity of data doubling every two years, the low price of computing and data storage, make Big Data analytics (BDA) adoption desirable for companies, as a tool to get competitive advantage. Given the ...
  • Icon

    Factores condicionantes en la intención emprendedora de los estudiantes universitarios: un estudio desde la perspectiva de género  [Article]

    García Río, Esther; Baena Luna, Pedro; Sánchez Torné, Isadora; Pérez Suárez, Macarena (3Ciencias, 2020)
    Emprendimiento y género de manera conjunta como ámbito de estudio han experimentado un auge en las últimas décadas. En este trabajo se pone el foco en el caso de las mujeres estudiantes universitarias. Concretamente se ...
  • Icon

    Relevance of Social, Economic, and Environmental Impacts on Residents’ Satisfaction with the Public Administration of Tourism  [Article]

    Sánchez del Río Vázquez, María Elena; Rodríguez Rad, Carlos J.; Revilla Camacho, María Ángeles (2019)
    Those in charge of tourism destinations face the need to create tourism development models compatible with the essence of the localities that they manage. These models have to be sustainable, both environmentally and ...
  • Icon

    What Role does Corporate Governance Play in the Intention to Use Cloud Computing Technology?  [Article]

    Palos Sánchez, Pedro Ramiro; Robina Ramírez, Rafael; Velicia Martín, Félix Antonio (2019)
    This paper aims to investigate the factors which promote the adoption of cloud-based technology. It strives for a better understanding of the impact of corporate governance on the adoption of this technology. This study ...
  • Icon

    The Subjective Well-Being Challenge in the Accounting Profession: The Role of Job Resources  [Article]

    Molina Sánchez, Horacio; Ariza Montes, José Antonio; Ortiz Gómez, Mª del Mar; Leal Rodríguez, Antonio Luis (2019)
    The main activity of the accountant is the preparation and audit of the financial information of a company. The subjective well-being of the accountant is important to ensure a balanced professional judgment and to offer ...
  • Icon

    Safeguarding Health at the Workplace: A Study of Work Engagement, Authenticity and Subjective Wellbeing among Religious Workers  [Article]

    Ariza Montes, José Antonio; Leal Rodríguez, Antonio Luis; Ramírez Sobrino, Jesús N.; Molina Sánchez, Horacio (2019)
    : Research in work and organizational psychology has paid little attention to religious workers, something certainly surprising as faith-based organizations play a key role in the welfare state of many countries. This ...
  • Icon

    Is Gastronomy A Relevant Factor for Sustainable Tourism? An Empirical Analysis of Spain Country Brand  [Article]

    Vázquez-Martínez, Ulpiano J.; Sanchís Pedregosa, Carlos; Leal Rodríguez, Antonio Luis (2019)
    Tourism has become a fundamental industry for the economic growth of many countries. Due to this, there is growing competitiveness among the different destinations to attract as many tourists as possible. As a result, ...
  • Icon

    Green innovation, indeed a cornerstone in linking market requests and business performance  [Article]

    Leal Rodríguez, Antonio Luis; Ariza Montes, José Antonio; Morales Fernández, Emilio; Albort-Morant, Gema (Fred Phillips, 2018-04)
    Many studies uphold market orientation as a key factor in creating and sustaining a firm’s competitive advantage. This research aims to explore this topic further by including within the model the concept of green innovation. ...
  • Icon

    Acceptance and use of big data techniques in services companies  [Article]

    Cabrera-Sánchez, Juan-Pedro; Villarejo Ramos, Ángel Francisco (2020)
    Companies able to take advantage of the information coming from the use of Big Data will have a competitive advantage by being able to make decisions based on greater knowledge of customers and competition. Besides, the ...

View more