Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 13
Artículo
Un análisis empírico de las recomendaciones comerciales en los sitios de redes sociales
(Universidad de Tarapacá, 2014)
El objetivo de este trabajo es analizar la relación entre la edad de los consumidores y la importancia que ejercen las recomendaciones recibidas mediante las redes sociales online. Para realizar el estudio se utilizó una ...
Artículo
Gender and acceptance of e-learning: a multi-group analysis based on a structural equation model among college students in Chile and Spain
(Public Library of Science, 2015)
The scope of this study was to evaluate whether the adoption of e-learning in two universities, and in particular, the relationship between the perception of external control and perceived ease of use, is different because ...
Ponencia
eWOM & Referrals in Social Network Services
(2012)
If a few decades ago the development of the Internet was instrumental in the interconnection between markets, nowadays the services provided by Web 2.0, such as social network sites (SNS) are the cutting edge. A proof of ...
Artículo
Uso de los servicios de redes sociales por la generación Y
(Universidad de Tarapacá, 2012)
El propósito de este artículo es estudiar la adopción de los Servicios de Redes Sociales (SRS) por parte de integrantes de la generación Y. Se presenta la validación empírica de un modelo teórico que explica el uso de ...
Ponencia
Adoption of mobile internet services in Chile: an exploratory study
(WSEAS, 2013)
The main objective of this study is to explore differences on the adoption of mobile Internet services on a sample of Chilean users. A survey based on constructs of individual acceptance models is the tool used to measure ...
Ponencia
Gender influence in perception and adoption of e-learning platforms
(WSEAS, 2010)
The main objective of this study is to examine gender differences and the adoption of technology in higher education students. TAM model is the tool used to measure the acceptance and use of e-learning of the respondents. ...
Ponencia
Uso de Internet móvil en Chile: Explorando las diferencias de los usuarios Android
(2013)
Este trabajo presenta un estudio exploratorio del uso de internet móvil en Chile. Primero, el estudio valida un modelo de aceptación de tecnología de información basado en la teoría de la acción razonada en una muestra de ...
Ponencia
Towards to personal profiles of online video game players: application of POS-PLS on UTAUT model
(AIS Electronic Library (AISeL), 2017)
There are diverse segmentations of online players in the literature. Most of them are proposed a priori, and there are no segmentations based on the acceptance of technology and the personal values of the players. The ...
Artículo
Influencia del Género en la Percepción y Adopción de e-Learning: Estudio Exploratorio en una Universidad Chilena
(Universidad Alberto Hurtado, Facultad de Economía y Negocios, 2010)
Basado en el Modelo de Aceptación Tecnológica (TAM), el objetivo del presente estudio es explorar las diferencias de género en la adopción de la tecnología e-learning para los estudiantes universitarios in Chile. Un análisis ...
Artículo
Exploration of the factors that affect the adoption of social networking services by generation y in Chile
(Asociación Int4erciencia, 2013)
The purpose of this paper is to study the adoption of social networking services (SNS) for a sample of members belonging to the Generation Y in Chile. The study used an adapted technology acceptance model (TAM) to measure ...