Author profile: Calle Cabrera, Ana María de la
Institutional data
Name | Calle Cabrera, Ana María de la |
Department | Didáctica de la Lengua y de la Literatura y Filologías Integradas |
Knowledge area | Didáctica de la Lengua y la Literatura |
Professional category | Profesora Ayudante Doctora |
Request | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Statistics
-
No. publications
10
-
No. visits
899
-
No. downloads
858
Publications |
---|
Article
![]() Confirmatory Validation of an Evaluation Instrument for Interventions Based on the Healthy Habits App Healthy Jeart with Adolescents
(MDPI, 2022-03-15)
Mobile devices are widely used among young people, and their use for health promotion is in-creasing. Healthy Jeart is a ... |
Article
![]() Autonomy, Motivation, and Digital Pedagogy Are Key Factors in the Perceptions of Spanish Higher-Education Students toward Online Learning during the COVID-19 Pandemic
(MDPI, 2022-01-07)
This paper proposes a development model of the adaptation capacity of students to digital transformation in university ... |
Final Degree Project
![]() El blog educativo como herramienta de sensibilización y concienciación contra la exclusión y el acoso escolar al alumnado con TEA.
(2022-01-01)
Cada vez son más los alumnos y alumnas que han sufrido acoso escolar, y en su mayoría como muestran varios estudios y ... |
Final Degree Project
![]() La alfabetización ambiental en la literatura infantil: el poder del cuento en el aula
(2022-01-01)
La situación actual medioambiental está en un estado crítico en la actualidad y esto requiere una urgente intervención en ... |
Final Degree Project
![]() La gamificación para incentivar la motivación hacia la enseñanza del inglés como segunda lengua
(2022-01-01)
Actualmente, vivimos en un mundo cada vez más globalizado en el que el uso del inglés gana importancia día tras día. A su ... |
Article
![]() Understanding teacher digital competence in the framework of social sustainability: a systematic review
(MDPI, 2021-11-30)
Due to the global COVID-19 pandemic, ICT has been urgently introduced in education systems in a generalised manner. In ... |
Article
![]() Perceptions of University Students towards Digital Transformation during the Pandemic
(MDPI, 2021-11-16)
: The aim of this study is to determine the perceptions of university students toward teaching– learning processes during ... |
Article
![]() El contexto sociofamiliar y su incidencia en el rendimiento lector del estudiante en PISA
(Universidad de Castilla-La Mancha: Centro de Estudios de Promoción de la Lectura y Literatura Infantil (CEPLI), 2020-01-01)
Esta investigación pretende analizar la influencia del nivel educativo de los padres y madres, la profesión y el rol ... |
Article
![]() Socio-family context and its influence on students’ PISA reading performance scores: evidence from three countries in three continents
(2020-01-01)
This investigation set out to analyse the relation between parents’ academic qualifications, profession and role in educating ... |
Article
![]() Los precursores cognitivos tempranos de la lectura inicial: un modelo de aprendizaje en niños de 6 a 8 años
(Ediciones de la Universidad de Murcia, 2019-01-01)
Los estudios en alfabetización temprana han analizado las relaciones antecedentes entre las habilidades cognitivas en la ... |