NameCalle Cabrera, Ana María de la
DepartmentDidáctica de la Lengua y de la Literatura y Filologías Integradas
Knowledge areaDidáctica de la Lengua y la Literatura
Professional categoryProfesora Ayudante Doctora
E-mailRequest
           
  • No. publications

    13

  • No. visits

    1444

  • No. downloads

    1817


 

Article
Icon

Confirmatory Validation of an Evaluation Instrument for Interventions Based on the Healthy Habits App Healthy Jeart with Adolescents

Merino Godoy, María Ángeles; Yot Domínguez, Carmen Rocío; Conde Jiménez, Jesús; Calle Cabrera, Ana María de la (MDPI, 2022)
Mobile devices are widely used among young people, and their use for health promotion is in-creasing. Healthy Jeart is a ...
Article
Icon

Autonomy, Motivation, and Digital Pedagogy Are Key Factors in the Perceptions of Spanish Higher-Education Students toward Online Learning during the COVID-19 Pandemic

Díaz Noguera, María Dolores; Hervás Gómez, Carlos; Calle Cabrera, Ana María de la; López Meneses, Eloy (MDPI, 2022)
This paper proposes a development model of the adaptation capacity of students to digital transformation in university ...
Chapter of Book
Icon

El Eyes Tracker Neuroeducation Test. Evaluación de material didáctico universitario no dinámico

González Morales, Antonio; González- Morales, Sergio; Hervás Gómez, Carlos; Corujo Vélez, Carmen; Calle Cabrera, Ana María de la; Alcántara Rubio, Lucía (Dykinson, 2022)
En primer lugar, se va a realizar una aproximación a los temas y disciplinas que van a tratarse de una u otra manera en ...
Final Degree Project
Icon

La alfabetización ambiental en la literatura infantil: el poder del cuento en el aula

Jiménez Tejada, Ana; Calle Cabrera, Ana María de la (2022)
La situación actual medioambiental está en un estado crítico en la actualidad y esto requiere una urgente intervención en ...
Final Degree Project
Icon

La gamificación para incentivar la motivación hacia la enseñanza del inglés como segunda lengua

Verdugo Palma, Pablo; Calle Cabrera, Ana María de la (2022)
Actualmente, vivimos en un mundo cada vez más globalizado en el que el uso del inglés gana importancia día tras día. A su ...
Final Degree Project
Icon

El blog educativo como herramienta de sensibilización y concienciación contra la exclusión y el acoso escolar al alumnado con TEA.

Zapata Jiménez, Lorena; Calle Cabrera, Ana María de la (2022)
Cada vez son más los alumnos y alumnas que han sufrido acoso escolar, y en su mayoría como muestran varios estudios y ...
Article
Icon

Understanding teacher digital competence in the framework of social sustainability: a systematic review

Calle Cabrera, Ana María de la; Pacheco Costa, Alejandra; Gómez Ruiz, Miguel Ángel; Guzmán Simón, Fernando (MDPI, 2021)
Due to the global COVID-19 pandemic, ICT has been urgently introduced in education systems in a generalised manner. In ...
Article
Icon

Perceptions of University Students towards Digital Transformation during the Pandemic

Hervás Gómez, Carlos; Díaz Noguera, María Dolores; Calle Cabrera, Ana María de la (MDPI, 2021)
: The aim of this study is to determine the perceptions of university students toward teaching– learning processes during ...
Article
Icon

Precursors of reading performance and double- and triple-deficit risks in Spanish

Calle Cabrera, Ana María de la; Guzmán Simón, Fernando; García Jiménez, Eduardo; Aguilar, M (SAGE Publications, 2021)
Early literacy skills serve as the best precursors of reading success and risk indicators of the double deficit and triple ...
Article
Icon

Socio-family context and its influence on students’ PISA reading performance scores: evidence from three countries in three continents

Vázquez Cano, Esteban; Hervás Gómez, Carlos; Calle Cabrera, Ana María de la; López Meneses, Eloy (2020)
This investigation set out to analyse the relation between parents’ academic qualifications, profession and role in educating ...
Article
Icon

El contexto sociofamiliar y su incidencia en el rendimiento lector del estudiante en PISA

Vázquez Cano, Esteban; Calle Cabrera, Ana María de la; Hervás Gómez, Carlos; López Meneses, Eloy (Universidad de Castilla-La Mancha: Centro de Estudios de Promoción de la Lectura y Literatura Infantil (CEPLI), 2020)
Esta investigación pretende analizar la influencia del nivel educativo de los padres y madres, la profesión y el rol ...
Article
Icon

Professional action competences through experiences with augmented reality

Díaz Noguera, María Dolores; Hervás Gómez, Carlos; Calle Cabrera, Ana María de la (2019)
This empirical study presents university students‟ perceptions of professional competencies through the use of such ...
Article
Icon

Los precursores cognitivos tempranos de la lectura inicial: un modelo de aprendizaje en niños de 6 a 8 años

Calle Cabrera, Ana María de la; Guzmán Simón, Fernando; García Jiménez, Eduardo (Ediciones de la Universidad de Murcia, 2019)
Los estudios en alfabetización temprana han analizado las relaciones antecedentes entre las habilidades cognitivas en la ...