Author profile: Valenzuela Romero, Alfonso
Institutional data
Name | Valenzuela Romero, Alfonso |
Department | Ingeniería Aeroespacial y Mecánica de Fluidos |
Knowledge area | Ingeniería Aeroespacial |
Professional category | Profesor Titular de Universidad |
Request | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Statistics
-
No. publications
37
-
No. visits
3876
-
No. downloads
5729
Publications |
---|
Master's Final Project
![]() Análisis comparativo de teorías para rotores en vuelo axial ascendente
(2023)
En el estudio de las actuaciones de rotores en vuelo axial son muchas las teorías utilizadas para modelar el comportamiento ... |
Master's Final Project
![]() Análisis de las desviaciones de las aeronaves al atravesar zonas convectivas
(2023)
El marco general de este Trabajo Fin de Máster (TFM) es el estudio de las consecuencias de las tormentas en el tráfico ... |
Master's Final Project
![]() Determinación de Volúmenes Elementales de Control a partir de la Red de Rutas
(2022)
En este documento se expone el planteamiento utilizado para poder definir las formas que deben tener los volúmenes elementales ... |
Master's Final Project
![]() Aircraft Trajectories Classification using Clustering Techniques
(2022)
En este trabajo se presenta una solución al problema de identificación de flujos de tráfico aéreo. Para ello, se han ... |
Article
![]() Robust flight planning impact assessment considering convective phenomena
(Elsevier Ltd, 2021)
Thunderstorms are one of the leading causes of Air Traffic Management delays. In this paper, we assess how incorporating ... |
Final Degree Project
![]() Estimación de incertidumbres en trayectorias a partir de datos de DDR
(2021)
El objetivo de este proyecto es analizar el comportamiento de los vuelos europeos a partir de los datos proporcionados por ... |
Final Degree Project
![]() Análisis de la eficiencia de maniobras de evitación de conflictos entre aeronaves
(2021)
El marco general de este Trabajo Fin de Grado es la detección y resolución de conflictos (conflict detection and resolution, ... |
PhD Thesis
![]() Probabilistic Aircraft Conflict Detection and Resolution under the Effects of Weather Uncertainty
(2020)
This PhD thesis addresses the problem of aircraft conflict detection and resolution (CD&R) considering weather uncertainty. ... |
Master's Final Project
![]() Optimisation of Airspace Sectorisation
(2020)
This research was financially supported by CRIDA, who also provided us data for this research. This master thesis has been ... |
Final Degree Project
![]() Interpolación espacio-temporal de pronósticos meteorológicos
(2020)
Los primeros investigadores que se dedicaron a desarrollar aeronaves pronto se dieron cuenta de la importancia de conocer ... |
Master's Final Project
![]() Diseño de procedimientos por instrumentos para el aeropuerto de Ciudad Real (LERL)
(2020)
En este trabajo fin de máster se pretende realizar el diseño de los procedimientos de llegada y salida por instrumentos ... |
Master's Final Project
![]() Predicción de distancia mínima entre aeronaves a partir de datos ADS-B
(2020)
Actualmente, a cada segundo estamos siendo bombardeados por mensajes aeronáuticos transmitidos por las aeronaves. Para ... |
Presentation
![]() Metaheuristic Approach to Probabilistic Aircraft Conflict Detection and Resolution Considering Ensemble Prediction Systems
(SESAR Joint Undertaking, 2019)
This paper presents a methodology to tackle the problem of strategic aircraft conflict detection and resolution, up to 60 ... |
Presentation
![]() An Approach to En-Route Sector Demand Prediction subject to Thunderstorms
(EUROCONTROL, 2019)
In this paper, a probabilistic approach to en-route sector demand prediction at tactical level subject to thunderstorm activity ... |
Master's Final Project
![]() Asimilación de observaciones de aviones en predicciones meteorológicas por conjuntos mediante Ensemble Kalman Filtering
(2019)
El presente Trabajo de Fin de Máster explora una de las líneas de investigación actuales del Departamento de Ingeniería ... |
Master's Final Project
![]() Diseño de espacio aéreo: establecimiento de nuevas rutas a través de las restricciones LER86, LED124 y LED126
(2019)
En el presente Trabajo Fin de Máster se diseñan nuevas rutas aéreas a través de las restricciones LER86, LED124 y LED126, ... |
Presentation
![]() Optimal Aircraft Path Planning in a Structured Airspace Using Ensemble Weather Forecasts
(SESAR Joint Undertaking, 2018)
The optimisation of the aircraft route taking into account wind and temperature uncertainties is addressed in this work. ... |
Presentation
![]() Probabilistic Aircraft Conflict Detection in the Terminal Maneuvering Area
(International Conference on Research in Air Transportation (ICRAT), 2018)
Understanding and managing weather uncertainty is a necessity that the future Air Traffic Management system must address ... |
Final Degree Project
![]() Detección de conflictos entre trayectorias de avión en ascenso/descenso sujetas a vientos inciertos
(2018)
En este Trabajo Fin de Grado se analizan las trayectorias de dos aeronaves en busca de la existencia de conflictos bajo ... |
Final Degree Project
![]() Análisis de la dispersión en la predicción meteorológica proporcionada por ECMWF-EPS
(2018)
En este proyecto se pretende estudiar la dispersión en la predicción meteorológica proporcionada por ECMWF-EPS. Actualmente, ... |
Presentation
![]() Effects of Reducing Wind-Induced Trajectory Uncertainty on Sector Demand
(SESAR Joint Undertaking, 2017)
In this paper, a first step to analyse the effects of reducing the uncertainty of aircraft trajectories on sector demand is ... |
Presentation
![]() Probabilistic Aircraft Conflict Detection and Resolution Considering Wind Uncertainty
(SESAR Joint Undertaking, 2017)
A probabilistic aircraft conflict detection and reso- lution method considering wind uncertainty is proposed in this paper. ... |
Presentation
![]() Optimal Aircraft Path Planning Considering Wind Uncertainty
(The European Conference for AeroSpace Sciences (EUCASS), 2017)
The optimization of the aircraft route taking into account wind uncertainty is addressed in this work. The wind uncertainty ... |
Master's Final Project
![]() Detección de conflictos entre aeronaves con vientos variables en el espacio y componentes correladas estadísticamente
(2017)
Este documento se centra en analizar el conflicto entre dos aeronaves aproximándose, volando con velocidades aerodinámicas, ... |
Presentation
![]() Analysis of aircraft trajectory uncertainty using Ensemble Weather Forecasts
(The European Conference for AeroSpace Sciences (EUCASS), 2017)
The problem of aircraft trajectory prediction subject to weather uncertainty is addressed. In particular, a probabilistic ... |
Presentation
![]() Sector demand analysis under meteorological uncertainty
(The European Conference for AeroSpace Sciences (EUCASS), 2017)
In this paper, a methodology to assess the uncertainty of sector demand when subject to weather uncertainty is presented. ... |
Presentation
![]() Probabilistic Aircraft Conflict Detection Considering Ensemble Weather Forecast
(SESAR Joint Undertaking, 2016)
In this paper, the effects of wind uncertainty on the problem of conflict detection are analyzed. The wind components are ... |
Master's Final Project
![]() Probabilistic Aircraft Conflict Detection Using Transformation of Random Variables
(2016)
En este proyecto se estudia la situación de conflicto en la que dos aeronaves se aproximan con velocidad, rumbo y altitud ... |
Final Degree Project
![]() Determinación y análisis de la demanda en un volumen de espacio aéreo a partir de datos obtenidos desde DDR 2. Aplicación al FIR/UIR de Madrid
(2016)
En este trabajo se describe el desarrollo de un programa mediante el cual se pueda obtener la demanda de un volumen aéreo ... |
Final Degree Project
![]() Estrategias de optimización para trayectorias sujetas a incertidumbre en los datos
(2016)
Algunos de los últimos artículos del Departamento de Ingeniería Aeroespacial y Mecánica de Fluidos en los que se está ... |
Final Degree Project |
Presentation
![]() Analysis of Wind-Shear Effects on Optimal Aircraft Cruise
(International Conference on Research in Air Transportation (ICRAT), 2014)
An analysis of the effects of wind shear on optimal aircraft cruise trajectories is presented. The procedure considered ... |
Presentation
![]() Optimality of Standard Flight Procedures of Commercial Aircraft
(The European Conference for AeroSpace Sciences (EUCASS), 2013)
Standard flight procedures for climb, cruise and descent, commonly flown by commercial aircraft, are analyzed, and the ... |
Presentation
![]() Conflict Resolution with Time Constraints in Trajectory-Based Arrival Management
(SESAR Joint Undertaking, 2012)
The meet-time problem in arrival management is analyzed, that is, the problem of generating conflict-free tra- jectories ... |
PhD Thesis
![]() Aircraft Trajectory Optimization Using Parametric Optimization Theory
(2012)
In this thesis, a study of the optimization of aircraft trajectories using parametric optimization theory is presented. ... |
Presentation
![]() Optimal Trajectory Generation for UAVs Using Dynamic Trajectory Modeling
(Proceedings of the 1st Workshop on Research, Development and Education on Unmanned Aerial Systems (RED-UAS 2011), 2011)
The generation of optimal trajectories for UAVs in the presence of an average horizontal wind is studied. The generation ... |
Presentation
![]() Optimal control of cruise flight at constant altitude
(International Council of the Aeronautical Sciences (ICAS), 2010)
Cruise optimization at constant altitude is formulated as a singular optimal control problem. The cases of maximum range, ... |