Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Efecto de la orientación al mercado, la capacidad de redes y la orientación emprendedora en el desempeño internacional de las PYMEs

 

Advanced Search
 
Opened Access Efecto de la orientación al mercado, la capacidad de redes y la orientación emprendedora en el desempeño internacional de las PYMEs
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Author: Solano Acosta, Alexandra
Herrero Crespo, Ángel
Collado Agudo, Jesús
Coordinator/Director: Rondán Cataluña, Francisco Javier
Date: 2017
Published in: XXIX Congreso de Marketing AEMARK (2017), p 649-667
ISBN/ISSN: 978-84-17129-34-7
Document type: Presentation
Abstract: Este estudio contribuye a la literatura sobre internacionalización de PYMEs analizando la influencia de la Orientación al Mercado Internacional, la Capacidad de Redes y la Orientación Emprendedora Internacional sobre el Desempeño Internacional de es...
[See more]
This study contributes to the literature on the internationalization of SMEs by analyzing the influence of International Market Orientation, Networking Capability and International Entrepreneurial Orientation on the International Performance of this type of companies. In particular, we analyze both the direct effects of the explanatory variables on International Performance and the interdependence relations existing between them. The results obtained from an example of 161 Mexican SMEs through SEM-PLS analysis show that the International Performance of this type of companies is positively influenced by Network Capability and International Entrepreneurial Orientation, but not by International Market Orientation. Likewise, there is an interdependence between the explanatory variables of SMEs International Performance, and more specifically a positive impact of International Entrepreneurial Orientation on Network Capacity and International Market Orientation of SMEs.
Cite: Solano Acosta, A., Herrero Crespo, Á. y Collado Agudo, J. (2017). Efecto de la orientación al mercado, la capacidad de redes y la orientación emprendedora en el desempeño internacional de las PYMEs. En XXIX Congreso de Marketing AEMARK (649-667), Sevilla: ESIC.
Size: 506.5Kb
Format: PDF

URI: https://hdl.handle.net/11441/78099

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)