Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

The influence of country and brand image on the evaluation of foreign products the moderating role of the nationality of the consumer

 

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Opened Access The influence of country and brand image on the evaluation of foreign products the moderating role of the nationality of the consumer
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Author: Escandón Barbosa, Diana Marcela
Rialp Criado, Josep
Coordinator/Director: Rondán Cataluña, Francisco Javier
Date: 2017
Published in: XXIX Congreso de Marketing AEMARK (2017), p 779-794
ISBN/ISSN: 978-84-17129-34-7
Document type: Presentation
Abstract: El objetivo de esta investigación es analizar la relación bidireccional o no recursiva entre la imagen del país and la evaluación del producto. Nuestro objetivo es contribuir al debate sobre la dirección causal entre estos conceptos que existe en la literatura. Además, se confirma el papel mediador de la imagen de marca and su contribución a la relación entre la imagen del país del país and la evaluación del producto. Con el fin de contrastar las hipótesis propuestas, los datos de tres grupos de consumidores se compilan mediante una encuesta en un hipermercado simulado. Los resultados confirman la relación no recursiva entre la imagen del país and la evaluación del producto, sin embargo, ni el papel mediador de la imagen de marca es el mismo para ambas direcciones de la relación antes mencionada ni para los diferentes grupos de consumidores en cuestión The purpose of this research is to analyze the bidirectional or non-recursive relation between the image of the country and the evaluation of the product. Our aim is contributing to the debate about the causal direction between these concepts that exists in the literature. Additionally, the mediating role of brand image and its contribution to the relation between the country image of the country and the evaluation of the product is confirmed. To contrast the proposed hypotheses, data of three groups of consumers is compiled by means of a survey in a simulated hypermarket. Results confirm the non-recursive relation between the image of the country and the evaluation of the product, however neither the mediating role of brand image is the same for both directions of the relation nor for the different groups of consumers in question.
Cite: Escandón Barbosa, D.M. y Rialp Criado, J. (2017). The influence of country and brand image on the evaluation of foreign products the moderating role of the nationality of the consumer. En XXIX Congreso de Marketing AEMARK (779-794), Sevilla: ESIC.
Size: 509.0Kb
Format: PDF

URI: https://hdl.handle.net/11441/78089

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