Listar IROCAMM: International Review of Communication and Marketing Mix por título
Mostrando ítems 21-40 de 90
-
Artículo
Los deepfakes como una nueva forma de desinformación corporativa – una revisión de la literatura
(Universidad de Sevilla, 2022)Los deepfakes son un fenómeno reciente que ha despertado especial atención e interés, no solo en el ámbito audiovisual, ...
-
Artículo
La dialéctica de la inmigración y el sueño europeo en los discursos de los políticos españoles. Un análisis de caso en Twitter
(Universidad de Sevilla, 2020)La incursión de Twitter en las dinámicas de comunicación de los partidos políticos es un hecho que ya ha captado la ...
-
Artículo
Digital advertising storytelling: consumer educommunication
(Universidad de Sevilla, 2018)This is a revision of the concept of digital storytelling to get a definition from a point of view of consumer educommunication. ...
-
Artículo
Digital Darwinism: Digital transformation, marketing and public higher in Greece
(Universidad de Sevilla, 2022)The present study concerns the position of marketing and its digital transformation as an administrative function in ...
-
Artículo
Digital Touchpoints Effectiveness and its Impact on Consumer Brand Engagement in Biotechnology Start-Up
(Universidad de Sevilla, 2022)Start-ups are currently in the spotlight in all countries, especially in developed countries, where they are seen as a ...
-
Artículo
El director creativo gamer como nuevo perfil publicitario: los videojuegos como principales soportes publicitarios
(Universidad de Sevilla, 2023)La publicidad se transforma en paralelo a las nuevas tecnologías, uniéndose a ellas como nuevos aliados y formatos en ...
-
Artículo
Effect of service brand equity on brand relationship of selected fast food in Nigeria
(Universidad de Sevilla, 2023)Companies with a strong brand are less vulnerable to competitors’ marketing methods, resulting in higher profit margins, ...
-
Artículo
En el ocaso de Ciudadanos: La información de ElPaís.com y ElMundo.es como activo de marketing político para el despegue del partido en España
(Universidad de Sevilla, 2024)El descontento social por la crisis económica de 2007 y los casos de corrupción en los años siguientes propiciaron ...
-
Artículo
Epicuro y la publicidad. Comunicación, consumo y felicidad
(Universidad de Sevilla, 2024)En la actualidad, la comunicación publicitaria tiene un rol institucional y configura nuestros deseos y necesidades. Todo ...
-
Artículo
Estrategias de expansión narrativa en proyectos transmedia de ficción: el caso de ‘El Ministerio del Tiempo’
(Universidad de Sevilla, 2020)Este trabajo explora las opciones que existen para ampliar los horizontes narrativos de los mundos de ficción en las ...
-
Artículo
Evolution of access to management positions by women in Canal Sur
(Universidad de Sevilla, 2020)Through the RTVA study we analyzed the evolution of access to management positions by women in Andalusian Radio and ...
-
Artículo
Exploratory factorial structure of Internet user reliability on the eve of federal elections
(Universidad de Sevilla, 2019)Reliability emerges after the establishment of an agenda with issues focused on political corruption that, far from orienting ...
-
Artículo
False news and the work of information professionals in the coverage of events
(Universidad de Sevilla, 2019)In this article we wanted to analyze the increase of false news or fake news and its relationship with the work of television ...
-
Artículo
La figura del artista-celebrity en el contexto publicitario. Análisis de casos
(Universidad de Sevilla, 2021)Este trabajo explora las relaciones comerciales entre empresas y artistas-celebrity. Se basa en una colaboración y ...
-
Artículo
Gili Eco Trust’s Social Marketing Strategy in Building Community Awareness in Realizing Gili Trawangan Zero Waste in 2019/2020
(Universidad de Sevilla, 2021)Gili Eco Trust is a non-profit foundation with aim to change people behaviour to care more about the environment to realize ...
-
Artículo
How the digital age has changed the corporate communication world : the case of Digital Marketing in the Fashion Business
(Universidad de Sevilla, 2019)Digital Marketing have revolutionized the way companies communicate and interact with their publics, in particularly in ...
-
Artículo
La importancia del marketing sensorial en las tiendas de jamones: el caso de Viandas Hacienda Zorita en Salamanca
(Universidad de Sevilla, 2021)Introducción: El marketing sensorial es una táctica cada vez más popular del marketing, comúnmente en los establecimientos ...
-
Artículo
Inclusive Application Interface Designe Aimed at Functional Illiterates
(Universidad Sevilla, 2019-12-31)In this article, we highlight aspects of an investigation that seeks to build an inclusive design, which can support the ...
-
Artículo
Internal marketing in the last decade: a systematic review
(Universidad de Sevilla, 2021)This research examines internal marketing (IM) over the last decade (2012-2021) using systematic quantitative assessment ...
-
Artículo
Investigating the effect of sales promotion on customer patronage of household appliances within Lagos metropolis
(Universidad de Sevilla, 2022)This study investigated the effect of sales promotion on customer patronage of household appliances in Lagos State. The ...