Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Academic literacy, genres and competences: a didactic model for teaching English to translation students

 

Advanced Search
 
Opened Access Academic literacy, genres and competences: a didactic model for teaching English to translation students
Cites

Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: Alfabetización academica, géneros y competencias: un modelo didáctico para la enseñanza del inglés a estudiantes de traducción
Author: Liendo, Paula
Palmira Massi, María
Date: 2017
Published in: Estudios de lingüística inglesa aplicada, 17, 251-272.
Document type: Article
Abstract: Academic literacy has been the subject of many publications in the last decade. Yet, the practices to develop it still need to be carefully contextualised, in accordance with the field of studies, the academic context, and even the language in which...
[See more]
La alfabetización académica es un tema sobre el cual mucho se ha publicado en los últimos diez años. Sin embargo, poco se ha escrito sobre las prácticas necesarias para llevarla a cabo. Para ello, es fundamental desarrollar actividades contextualiza...
[See more]
Cite: Liendo, P. y Palmira Massi, M. (2017). Academic literacy, genres and competences: a didactic model for teaching English to translation students. Estudios de lingüística inglesa aplicada, 17, 251-272.
Size: 343.8Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/68404

DOI: 10.12795/elia.2017.i17.11

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)