Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Problemas socio-científicos y enseñanza-aprendizaje de las ciencias

 

Advanced Search
 
Opened Access Problemas socio-científicos y enseñanza-aprendizaje de las ciencias
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Author: España Ramos, Enrique
Prieto Ruz, Teresa
Date: 2010
Published in: Revista de Investigación en la Escuela, 71, 17-24.
Document type: Article
Abstract: En este artículo se plantea la relevancia de las investigaciones educativas sobre problemas socio-científicos, ya que permiten abordar en el aula aspectos que son muy importantes para la alfabetización científica de la ciudadanía en las sociedades del siglo XXI, tales como: la naturaleza de la ciencia, el razonamiento y la argumentación o los aspectos morales y afectivos. Dans cet article se pose l’importance des recherches éducatives sur les questions socio-scientifiques, puisqu’ils permettent d’aborder dans la salle de classe des aspects qui sont très importants pour l’alphabétisation scientifique des citoyens dans les sociétés du siècle XXI, comme la nature de la science, le raisonnement et l’argumentation, ou des aspects moraux et affectifs. This paper raises the relevance of educational research on socio-scientific issues, because in the classroom they allow to address issues that are important for the scientific literacy of citizens in the societies of the twenty-first century, such as the nature of science, reasoning and argumentation and moral and emotional aspects.
Cite: España Ramos, E. y Prieto Ruz, T. (2010). Problemas socio-científicos y enseñanza-aprendizaje de las ciencias. Revista de Investigación en la Escuela, 71, 17-24.
Size: 175.5Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/60210

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)