Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Medición de la opinión de los clientes de hoteles desde la perspectiva de Revenue Management

 

Advanced Search
 
Opened Access Medición de la opinión de los clientes de hoteles desde la perspectiva de Revenue Management
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Author: Castro Vázquez, Miguel
Chávez Miranda, María Esther
Coordinator/Director: Jiménez Caballero, José Luis
Department: Universidad de Sevilla. Departamento de Economía Financiera y Dirección de Operaciones
Date: 2014
Published in: Cultura, desarrollo y nuevas tecnologías: VII jornadas de investigación en turismo (2014), p 75-103
ISBN/ISSN: 978-84-942296-2-6
Document type: Presentation
Abstract: El trabajo se centra en el estudio de la información publicada en los sitios de opinión con el objeto de utilizarla en la aplicación de Revenue Management en el hotel. Con este propósito se determinan las variables indicadoras de la satisfacci...
[See more]
The paper focuses on the study of information published on internet opinion sites to apply Revenue Management at the hotel. For this purpose, the indicator variables of customer satisfaction are determined from the customer reviews published in two specialized web: Booking and Tripadvisor. From Revenue Management point of view, a positive experience discussed in a distribution and communication channel such as the Internet can increase the number of travelers who prefer a particular hotel. Furthermore, these positive reviews generate a quality image in the mind of the potential customer making it less sensitive to price and allow obtaining more benefit in the application of Revenue Management. The empirical study is based in seven hotels of Seville. Finally, we propose a ranking of hotels based on the customer reviews.
Cite: Castro Vázquez, M. y Chávez Miranda, M.E. (2014). Medición de la opinión de los clientes de hoteles desde la perspectiva de Revenue Management. En Cultura, desarrollo y nuevas tecnologías: VII jornadas de investigación en turismo (75-103), Sevilla: Facultad de Turismo y Finanzas.
Size: 16.19Mb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/53045

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)