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Las redes sociales como canal de comunicación de las marcas de moda españolas. El caso de Zara, Mango y El Corte Inglés

 

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Author: Alonso González, Marián
Department: Universidad de Sevilla. Departamento de Periodismo II
Date: 2015
Published in: Index.comunicación: revista científica en el ámbito de la Comunicación Aplicada, 15 (1), 77-105.
Document type: Article
Abstract: La digitalización de la sociedad ha generado cambios profundos que afectan al ámbito de la comunicación. Gracias a las redes sociales cualquier persona se puede convertir en creador de contenidos y, dentro de este contexto, las empresas no tienen má...
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Digital society has brought deep changes affecting communication as a field. Thanks to social networks any person can turn into a content generator and, in this context, companies have no other choice but to participate, in one way or another, selecting, sharing and managing information not generated by themselves. This study intends to analyze how platforms 2.0 transform into communication channels for Spanish fashion brands; in order to do so we propose the assessment of digital communication conducted by the three major Spanish corporations in the sector economically speaking. Beginning with interactions and messages´ appraisal, we offer an in-depth analysis on the use of social media in generating a positive discourse that can attract today´s active and participatory user, and on the efforts for creating communities as feedback spaces in a clear attempt to find innovative ideas and to achieve a strategic positioning within the market.
Cite: Alonso González, M. (2015). Las redes sociales como canal de comunicación de las marcas de moda españolas. El caso de Zara, Mango y El Corte Inglés. Index.comunicación: revista científica en el ámbito de la Comunicación Aplicada, 15 (1), 77-105.
Size: 489.5Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/48886

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