Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Entornos virtuales: predicción de la satisfacción en contexto universitario

 

Advanced Search
 
Opened Access Entornos virtuales: predicción de la satisfacción en contexto universitario
Cites

Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: Virtual Learning Environments: Prediction of Satisfaction in the University Context
Author: Fernández Pascual, María Dolores
Ferrer Cascales, Rosario
Reig Ferrer, Abilio
Date: 2013
Published in: Pixel-Bit. Revista de Medios y Educación, 43, 167-181.
Document type: Article
Abstract: El presente estudio persigue un doble objetivo: evaluar el grado de satisfacción de los estudiantes con la formación recibida en un entorno virtual y, analizar su capacidad predictiva sobre la satisfacción. Se ha utilizado la versión española del cuestionario Distance Education Learning Environments Survey (SpDELES). Los resultados ponen de manifiesto el significativo nivel de satisfacción de los estudiantes con la experiencia y revelan las variables más importantes a la hora de explicar la varianza en satisfacción. The present study was conducted with two aims: assess the overall students' satisfaction of the teachinglearning process in a virtual environment and, to analyze the predictive capacity of the virtual learning environment, with respect to the student's satisfaction. The Spanish version of the Distance Education Learning Environments Survey (Sp-DELES) was used. The most important variables in explaining the variance of student's satisfaction are the perceived instructor support, the interaction with other students, the degree of autonomy and the personal relevance.
Cite: Fernández Pascual, M.D., Ferrer Cascales, R. y Reig Ferrer, A. (2013). Entornos virtuales: predicción de la satisfacción en contexto universitario. Pixel-Bit. Revista de Medios y Educación, 43, 167-181.
Size: 232.3Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/45715

DOI: 10.12795/pixelbit.2013.i43.12

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)