Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Screengazing and thinking. Cinema in humanities' education

 

Advanced Search
 
Opened Access Screengazing and thinking. Cinema in humanities' education
Cites

Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: Contemplar la pantalla y pensar. Una propuesta para el uso del cine en una educación humanística
Author: Cejudo Córdoba, Rafael
Mantas España, Pedro
Date: 2015
Published in: Píxel-Bit. Revista de Medios y Educación, 46, 219-234.
Document type: Article
Abstract: The article deals with a three year collaboration program between the Filmoteca de Andalucía (The Film Institute of Andalusia) and Philosophy faculties of the University of Córdoba (UCO). The aim of this educational project, entitled "To look, to think and to debate", was to integrate film analysis in the syllabi of some Philosophy courses, more than using films as incidental examples. The general aims of that program are addressed by using two Spanish films as case studies, and highlighted, both, the new learning chances and the didactical problems. El artículo reflexiona en torno al programa de colaboración de tres años de duración desarrollado entre la Filmoteca de Andalucía y las áreas de filosofía de la Universidad de Córdoba (UCO). El propósito de este proyecto educacional, que fue denominado Mirar, pensar y debatir, fue integrar el análisis fílmico en el programa de varias asignaturas de filosofía, y por tanto no sólo su uso como ejemplos incidentales. Analizando dos películas españolas como estudios de caso, se abordan los objetivos generales del programa y se discuten tanto las nuevas oportunidades de aprendizaje como los problemas didácticos implicados.
Cite: Cejudo Córdoba, R. y Mantas España, P. (2015). Screengazing and thinking. Cinema in humanities' education. Píxel-Bit. Revista de Medios y Educación, 46, 219-234.
Size: 126.1Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/45414

DOI: 10.12795/pixelbit.2015.i46.14

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)