Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

La taxonomía de Bloom y la aplicación del conocimiento: las clases de problemas en la asignatura de Zoología de la Universidad de Valencia

 

Advanced Search
 
Opened Access La taxonomía de Bloom y la aplicación del conocimiento: las clases de problemas en la asignatura de Zoología de la Universidad de Valencia
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: Bloom’s taxonomy and the application of knowledge: problem-based learning in the subject ‘Zoology’ at the University of Valencia
Author: Aznar, J.F.
Fernández, M.
Raduán, A.
Baixeras, J.
Balbuena, J.A.
Capaccioni, R.
Falcó, J.V.
Lluch, J.
Montero, F.E.
Navarro, P.
Raga, J.A.
Selfa, J.
Tomás, J.
Department:
Date: 2012
Published in: Congreso Internacional de Innovación Docente Universitaria en Historia Natural (1º. 2012. Sevilla), 135-147
ISBN/ISSN: 978-84-940062-1-0
Document type: Presentation
Abstract: De acuerdo con la taxonomía de Bloom, en el contexto de la enseñanza los procesos cognitivos se encuentran jerarquizados en seis niveles de complejidad creciente e inclusiva. Así, una materia puede perseguir que los studiantes (1) memoricen informac...
[See more]
According to Bloom’s taxonomy, the cognitive processes that are involved in any learning context can be organized into six inclusive levels of increasing complexity. The aim(s) of any academic subject can be (1) to memorize information, (2) to un...
[See more]
Size: 244.1Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/38737

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)