Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

El escenario geográfico: recurso metodológico del aprendizaje basado en problemas para el estudio del paisaje

 

Advanced Search
 
Opened Access El escenario geográfico: recurso metodológico del aprendizaje basado en problemas para el estudio del paisaje
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: The geographical scenario: a teaching resource from problem-based learning (pbl) in landscape study
Author: García de la Vega, Alfonso
Department:
Date: 2012
Published in: Congreso Internacional de Innovación Docente Universitaria en Historia Natural (1º. 2012. Sevilla), 148-156
ISBN/ISSN: 978-84-940062-1-0
Document type: Presentation
Abstract: El escenario geográfico se muestra como el recurso metodológico donde se definen los elementos que permiten identificar las relaciones existentes en el paisaje. Posiblemente, estas relaciones establecen la definición de los hechos geográficos. La...
[See more]
The geographical scenario is presented as a teaching resource, the elements therein being defined that allow identifying the links inherent in the landscape. Analysing these links may lead to a definition of the geographic events. The teacher’s t...
[See more]
Size: 180.3Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/38734

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)