Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Indicadores y criterios de calidad de buenas prácticas coeducativas: Una propuesta innovadora

 

Advanced Search
 
Opened Access Indicadores y criterios de calidad de buenas prácticas coeducativas: Una propuesta innovadora
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: Indicators and quality criteria of coeducational best practices: An innovative approach
Author: Saavedra Macías, Francisco Javier
Bascón Díaz, Miguel Jesús
Prados Gallardo, María del Mar
Sabuco Canto, Assumpta
Department: Universidad de Sevilla. Departamento de Psicología Experimental
Universidad de Sevilla. Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación
Universidad de Sevilla. Departamento de Antropología Social
Date: 2013
Published in: Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, 17 (1), 201-220.
Document type: Article
Abstract: Este trabajo se plantea en el marco del proyecto Teon XXI sobre uso de las TIC aplicadas a la coeducación. En este contexto nuestro objetivo es la elaboración de una escala observacional para evaluar buenas prácticas coeducativas, que sirva de compl...
[See more]
This study is based on the framework of project Teon XXI. The aim of the project was to research the use of ICT in the field of coeducation. In this context our aim is to develop an observational scale to assess coeducational best practices. We consider this evaluation compatible with qualitative methodologies commonly used by our research group. The instrument consists of five criteria or indicators of quality (effectiveness, transformative effect, sustainability, legitimacy, replicability) defined based on key concepts that articulate a graduation between 0 and 4. Four judges assess 10 coeducation’s practices in Andalucía, selected for their significance, using the scale. The results showed an adequate reliability. We conclude the convenience of the constructive process of such scales as a means for reflection on the concept of best practice, its multidimensionality and complexity of definition. We also recommend the disaggregated analysis of the different criteria for evaluation.
Cite: Saavedra Macías, F.J., Bascón Díaz, M.J., Prados Gallardo, M.d.M. y Sabuco Canto, A. (2013). Indicadores y criterios de calidad de buenas prácticas coeducativas: Una propuesta innovadora. Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, 17 (1), 201-220.
Size: 525.0Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/31264

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 

This item appears in the following Collection(s)