Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Integración de tecnologías de la información y comunicación en educación infantil en Navarra

 

Advanced Search
 
Opened Access Integración de tecnologías de la información y comunicación en educación infantil en Navarra
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: Integration of information technology and communication in early childhood education in Navarre
Integration of Information Technology and Communication in Early Childhood Education in Navarre (Spain)
Author: Sevillano García, María Luisa
Rodríguez Cortés, Raquel
Date: 2013
Published in: Pixel-Bit. Revista de Medios y Educación, 2013, (42): 75-87
Document type: Article
Abstract: El artículo ofrece una perspectiva sobre integración, dificultades, causas y resultados sobre las TIC en Educación Infantil en la Comunidad Foral de Navarra, a partir de estudios, percepciones, experiencias de docentes de esta etapa, opiniones de expertos y familias. Es un estudio analítico y prospectivo con importantes aportaciones valiosas sobre formación inicial y permanente del profesorado, dotación de centros y aulas, mantenimiento de tecnologías, personal especializado de apoyo. Administración educativa, familias y docentes son interpeladas. Por la fiabilidad de los instrumentos y análisis realizados los resultados son extrapolables a otras comunidades, profesorado y realidades educativas. The article offers a perspective on the integration, difficulties, causes and results of the TIC in primary education in Navarre, from teachers' studies, perceptions, experiences on this stage, expert opinions and families. The work is an analytic and prospective study with an important and valuable contribution to teacher initial and permanent training, schools and classroom resources, technological maintenance, and support staff. Educational administration, families and teachers are questioned. Because of the resources' reliability and analysis performed, the results can be extrapolated to other regions, teachers and educational realities.
Size: 170.8Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/22669

This work is under a Creative Commons License: 
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 España

This item appears in the following Collection(s)