dc.creator | Nieto Moreno de Diezmas, Esther | es |
dc.creator | Hill, Thomas Matthew | es |
dc.date.accessioned | 2020-07-13T08:06:59Z | |
dc.date.available | 2020-07-13T08:06:59Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Nieto Moreno de Diezmas, E. y Hill, T.M. (2019). Social science learning and gender-based differences in clil. A prelimirary study. Elia: Estudios de Lingüística Inglesa Aplicada, 19, 177-203. | |
dc.identifier.issn | 1576-5059 | es |
dc.identifier.issn | 2253-8283 | es |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11441/99262 | |
dc.description.abstract | This article shows the preliminary results of a longitudinal study that aims to (i) determine the impact of bilingual education on the acquisition of contents related to social sciences, and (ii) its effect on the reduction of gender-based achievement differences. To this end, the results of students in the 4th year of primary education (n = 119) of one bilingual and one non-bilingual school located in an urban area were compared. It was guaranteed that the groups were homogeneous in terms of socio-economic level, that they had received a similar teaching methodology and same amount of social science teaching hours (3 hours a week). The results showed (i) the students who received the subject of social sciences in English had acquired knowledge in a similar manner to those who had received it in their mother tongue and (ii) the bilingual education levelled the gender differences observed in the non-bilingual school in favour of males. | es |
dc.description.abstract | En este artículo se muestran los resultados preliminares de un estudio longitudinal que se dirige a (i) determinar el impacto de la enseñanza bilingüe en la adquisición de los contenidos relativos a las ciencias sociales, y (ii) su efecto en la reducción de las diferencias de logro basadas en el género. Para ello se compararon los resultados de alumnos de 4º de educación primaria (n=119) de una escuela bilingüe y otra no bilingüe situadas en una zona urbana. Se garantizó que los grupos eran homogéneos en términos de nivel socio-económico, que habían recibido una metodología docente similar y el mismo número de horas de ciencias sociales (3 horas semanales). Los resultados mostraron (i) los alumnos que recibieron la asignatura de ciencias sociales en inglés habían adquirido conocimientos similares a los que la habían recibido en su lengua materna y (ii) la enseñanza bilingüe niveló las diferencias de género observadas en la escuela no bilingüe en favor de los varones. | es |
dc.description.sponsorship | Universidad de Castilla La Mancha GI20174101 | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 27 p. | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.publisher | Universidad de Sevilla | es |
dc.relation.ispartof | Elia: Estudios de Lingüística Inglesa Aplicada, 19, 177-203. | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | CLIL | es |
dc.subject | Bilingual education | es |
dc.subject | Primary education | es |
dc.subject | Social science | es |
dc.subject | Gender | es |
dc.subject | AICLE | es |
dc.subject | Educación bilingüe | es |
dc.subject | Educación primaria | es |
dc.subject | Ciencias sociales | es |
dc.subject | Género | es |
dc.title | Social science learning and gender-based differences in clil. A prelimirary study | es |
dc.title.alternative | El aprendizaje de las ciencias sociales y las diferencias basadas en el género en Aicle. Un estudio preliminar | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | es |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.relation.projectID | GI20174101 | es |
dc.relation.publisherversion | http://revistas.uned.es/index.php/ELIA/article/view/26594/20958 | es |
dc.journaltitle | Elia: Estudios de Lingüística Inglesa Aplicada | es |
dc.publication.issue | 19 | es |
dc.publication.initialPage | 177 | es |
dc.publication.endPage | 203 | es |