dc.creator | Ruiz Martín, Arancha | es |
dc.date.accessioned | 2020-07-10T09:19:46Z | |
dc.date.available | 2020-07-10T09:19:46Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Ruiz Martín, A. (2019). Family bilingualism: An English-Spanish case study in Madrid (Spain). Elia: Estudios de Lingüística Inglesa Aplicada, 1 Monográfico, 297-324. | |
dc.identifier.issn | 1576-5059 | es |
dc.identifier.issn | 2253-8283 | es |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11441/99190 | |
dc.description.abstract | This article is a contribution to the study of family bilingualism in the form
of a case study, using some ethnographic techniques. It offers the example
of a mixed-language couple raising their children bilingually in English
and Spanish in Madrid (Spain) by choice, not by need. The author describes
and analyses this process and the consequences to date in her own family
by using theoretical and empirical knowledge acquired through research
on the subject along with her notes on her children’s bilingual development.
Thus, both as a parent and a linguist, the author hopes to provide a
comprehensive and authentic example of a bilingual family which could
serve to help other researchers and parents to understand the practice of
raising bilingual children. Different aspects are included, such as the
beliefs, decisions, achievements, regrets and hopes experienced by her
family as well as the results achieved so far. Another aim is to demonstrate the advantages of drawing on knowledge
from both the academic and the non-academic world, how both sides
complement each other and should therefore share information for the
benefit of all so that it proves useful for real life. This case study also
highlights the importance of how learning about the subject can be
beneficial to succeed in the process of bringing up children bilingually. As
experienced by the author’s own family, misconceptions about bilingualism
and a lack of reliable information can influence the development of the
children’s bilingualism as parents might not be able to make informed
decisions during the process. | es |
dc.description.abstract | Este artículo es una contribución al estudio del bilingüismo familiar en
forma de estudio de caso, utilizando técnicas etnográficas. Ofrece el
ejemplo de una pareja mixta que cría a sus hijos de forma bilingüe en
inglés y español en Madrid (España) por elección, no por necesidad. La
autora describe y analiza este proceso y las consecuencias en su propia
familia hasta la fecha, usando conocimientos teóricos y empíricos
adquiridos durante la investigación del tema, junto a sus notas sobre el
desarrollo bilingüe de sus hijas. De esta manera, como madre, así como
lingüista, la autora espera proporcionar un ejemplo amplio y auténtico de
una familia bilingüe que podría servir para ayudar a que otros
investigadores y padres entiendan la práctica de la crianza bilingüe. Se
incluyen diferentes aspectos, como las creencias, decisiones, logros,
arrepentimientos y deseos experimentados por su familia, así como los
resultados conseguidos hasta ahora.
Otro objetivo es demostrar las ventajas de utilizar el conocimiento
proveniente tanto del mundo académico como del no académico, cómo
ambas partes se complementan y, por consiguiente, deberían compartir
información para beneficio de todos, para que sea útil en la vida real. Este
estudio de caso también subraya la importancia de cómo aprender sobre
el tema puede ser beneficioso para tener éxito en el proceso de criar niños
bilingües. Por la experiencia de la propia familia de la autora, las ideas
equivocadas sobre el bilingüismo y una falta de información fiable pueden
influir en el desarrollo del bilingüismo de los niños, ya que puede que los padres no sean capaces de tomar decisiones informadas durante el
proceso. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 28 p. | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.publisher | Universidad de Sevilla | es |
dc.relation.ispartof | Elia: Estudios de Lingüística Inglesa Aplicada, 1 Monográfico, 297-324. | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Case study | es |
dc.subject | English-Spanish family bilingualism | es |
dc.subject | Bilingual family language policy | es |
dc.subject | Bilingual family language strategies | es |
dc.subject | Harmonious bilingual development | es |
dc.subject | Estudio de caso | es |
dc.subject | Bilingüismo familiar inglés-español | es |
dc.subject | Política lingüística de familias bilingües | es |
dc.subject | Estrategias lingüísticas de familias bilingües | es |
dc.subject | Desarrollo bilingüe armonioso | es |
dc.title | Family bilingualism: An English-Spanish case study in Madrid (Spain) | es |
dc.title.alternative | Bilingüismo familiar: Un estudio de caso inglés-español en Madrid (España) | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | es |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.relation.publisherversion | https://dx.doi.org/10.12795/elia.mon.2019.i19.12 | es |
dc.identifier.doi | 10.12795/elia.mon.2019.i19.12 | es |
dc.journaltitle | Elia: Estudios de Lingüística Inglesa Aplicada | es |
dc.publication.issue | 1 Monográfico | es |
dc.publication.initialPage | 297 | es |
dc.publication.endPage | 324 | es |