dc.creator | Sánchez-García, Davinia | es |
dc.date.accessioned | 2020-07-08T11:40:10Z | |
dc.date.available | 2020-07-08T11:40:10Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Sánchez-García, D. (2018). Codeswitching practices in the discourse of two lecturers in English-medium instruction at university. Elia: Estudios de Lingüística Inglesa Aplicada, 18, 105-135. | |
dc.identifier.issn | 1576-5059 | es |
dc.identifier.issn | 2253-8283 | es |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11441/99037 | |
dc.description.abstract | The present study focuses on analyzing the pedagogical functions of
codeswitching (Milroy & Muysken, 1995; Canagarajah, 1995, 2011; Auer,
1998; Bista, 2010; García & Wei, 2014) as one of the most pervasive
compensatory strategies used by lecturers in English-medium instruction
at university. The corpus examined includes 8 lectures taught in English by
two different lecturers and belonging to two subjects within a Business
Administration degree in Spain. Findings suggest that there seems to be
four pedagogical purposes as the main motivators behind codeswitching
practices. In addition, results indicate that the personal teaching style of
lecturers and the nature of the academic disciplines are likely to largely
determine the use of this compensatory strategy. | es |
dc.description.abstract | Este estudio analiza las funciones pedagógicas de la alternancia de código
(Milroy & Muysken, 1995; Canagarajah, 1995, 2011; Auer, 1998; Bista,
2010; García & Wei, 2014) como una de las estrategias compensatorias
más frecuentes en la instrucción en lengua inglesa. El corpus utilizado
incluye 8 clases impartidas en inglés por dos profesores universitarios, las
cuales pertenecen a dos asignaturas del grado en Administración y
Dirección de Empresas en España. Los resultados obtenidos indican que
la alternancia de código suele responder principalmente a cuatro funciones
pedagógicas, y que tanto los estilos de enseñanza propios de cada profesor
como la naturaleza de las disciplinas académicas parecen influir en los
usos de esta estrategia compensatoria. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 31 p. | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.publisher | Universidad de Sevilla | es |
dc.relation.ispartof | Elia: Estudios de Lingüística Inglesa Aplicada, 18, 105-135. | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | EMI | es |
dc.subject | Discourse strategies | es |
dc.subject | Codeswitching | es |
dc.subject | Classroom discourse | es |
dc.subject | Tertiary education | es |
dc.subject | English-medium instruction (EMI) | es |
dc.subject | Enseñanza en inglés como medio de instrucción | es |
dc.subject | Estrategias discursivas | es |
dc.subject | Alternancia de código | es |
dc.subject | Discurso del aula | es |
dc.subject | Educación superior | es |
dc.title | Codeswitching practices in the discourse of two lecturers in English-medium instruction at university | es |
dc.title.alternative | La alternancia de código en el discurso de dos profesores universitarios en la instrucción en Inglés | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | es |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.relation.publisherversion | https://dx.doi.org/10.12795/elia.2018.i18.05 | es |
dc.identifier.doi | 10.12795/elia.2018.i18.05 | es |
dc.journaltitle | Elia: Estudios de Lingüística Inglesa Aplicada | es |
dc.publication.issue | 18 | es |
dc.publication.initialPage | 105 | es |
dc.publication.endPage | 135 | es |