Listar Elia - 2018 - Nº 18 por fecha de publicación
Mostrando ítems 1-10 de 10
-
Artículo
Prólogo. Elia, 18
(Universidad de Sevilla, 2018) -
Artículo
Applicability and variation of Swales' Cars model to applied linguistics article abstracts
(Universidad de Sevilla, 2018)This study examines, from a diachronic-comparative perspective, the applicability and variation of the Create a Research ...
-
Artículo
La traducción en el aula de lenguas para fines específicos: antiguas herramientas en nuevos contextos
(Universidad de Sevilla, 2018)La traducción ha experimentado un proceso de ostracismo durante muchos años debido a nuevas metodologías que tendían a ...
-
Artículo
Raising awareness about heritage language learners in the L2 Spanish classroom: teacher beliefs and attitudes
(Universidad de Sevilla, 2018)With the growing number of English language learners throughout the United States enrolled in the foreign language class ...
-
Artículo
Escritura translaticia y su utilidad para el aprendizaje incidental de vocabulario
(Universidad de Sevilla. Grupo de Investigacion "La Lengua Inglesa en el Ambito Universitario", 2018) -
Artículo
Pre-service primary school teachers' reflections on EFL students' awareness of gramatical forms in online communication
(Universidad de Sevilla, 2018)This article involves an empirical study of pre-service primary school teachers’ essays on primary school students’ ...
-
Artículo
Anglicismos y Galicismos en artículos periodísticos sobre moda
(Universidad de Sevilla, 2018)En el campo semántico de la moda existen hoy varios términos tomados en préstamo del inglés y del francés. Si bien el ...
-
Artículo
A corpus-based study of adverbs of frequency in a goal-oriented distance learning forum
(Universidad de Sevilla, 2018)This paper reports on a corpus-based study that investigated the use of frequency adverbs in students’ posts in a ...
-
Artículo
Codeswitching practices in the discourse of two lecturers in English-medium instruction at university
(Universidad de Sevilla, 2018)The present study focuses on analyzing the pedagogical functions of codeswitching (Milroy & Muysken, 1995; Canagarajah, ...
-
Artículo
How to tailor tell tools for older L2 learners
(Universidad de Sevilla, 2018)Nowadays, many second language (L2) courses comprise a mix of online learning and face-to-face activities. As a result, ...