dc.creator | Kapranov, Oleksandr | es |
dc.date.accessioned | 2020-07-08T11:14:53Z | |
dc.date.available | 2020-07-08T11:14:53Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Kapranov, O. (2018). Pre-service primary school teachers' reflections on EFL students' awareness of gramatical forms in online communication. Elia: Estudios de Lingüística Inglesa Aplicada, 18, 183-212. | |
dc.identifier.issn | 1576-5059 | es |
dc.identifier.issn | 2253-8283 | es |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11441/99026 | |
dc.description.abstract | This article involves an empirical study of pre-service primary school
teachers’ essays on primary school students’ awareness of grammatical
forms of English as a Foreign Language (EFL) in online communication.
10 pre-service primary school teachers (hereafter – participants) were
matched with their respective control group of 10 non-teacher students
enrolled in the same EFL course at a large university in Norway. The
specific aim of the study was to analyse the participants’ reflective essays
and to juxtapose them with the essays written by the controls in order to
reveal possible differences between the two groups. The participants’ and
the respective controls’ reflective essays about primary school students’
awareness of EFL grammatical forms in online communication in English
were further analysed by means of a mixed- method design comprised of a quantitative analysis with the computer software program WordSmith
(Scott, 2012) and a qualitative framing analysis. The results of data analysis
indicate that the frames found in participants’ reflective essays fall within
6 categories, namely “Attention to Grammar”, “Encouragement”,
“Individual Differences”, “Informal Language”, “No Attention to
Grammar”, and “Subjective Opinion”. These findings are further discussed
in the article. | es |
dc.description.abstract | El presente artículo incluye una investigación empírica de las reflexiones
de los maestros de escuela primaria antes del servicio sobre la conciencia
que los estudiantes de primaria tienen de las formas gramaticales del
inglés como lengua extranjera (EFL) en la comunicación en línea. 10
maestros de escuela primaria antes del servicio (en adelante, participantes)
se emparejaron con su grupo de control respectivo de 10 estudiantes no
docentes matriculados en el curso de EFL en una universidad grande en
Noruega. El objetivo de la investigación fue analizar las reflexiones de los
participantes y yuxtaponerlas con las reflexiones del grupo de control para
revelar posibles diferencias entre los dos grupos. Las reflexiones de los
participantes y de los respectivos controles relacionadas con el enfoque de
los alumnos de primaria sobre las formas gramaticales EFL en la
comunicación en línea en inglés se investigaron mediante un diseño de
métodos mixtos compuesto por un análisis cuantitativo en el programa de
software informático WordSmith (Scott, 2012) y un análisis cualitativo de
encuadre. Los resultados del análisis de datos indicaron que los
participantes enmarcan sus ensayos reflexivos mediante los marcos
“Atención a la gramática”, “Diferencias individuales”, “Ánimo”, “Sin
atención a la gramática”, “Lenguaje informal” y “Opinión subjetiva”.
Estos hallazgos se discuten más a fondo en el artículo. | es |
dc.description.sponsorship | Western Norway University of Applied Sciences | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 30 p. | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.publisher | Universidad de Sevilla | es |
dc.relation.ispartof | Elia: Estudios de Lingüística Inglesa Aplicada, 18, 183-212. | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | English as a Foreign Language (EFL) | es |
dc.subject | Grammatical awareness | es |
dc.subject | Online communication | es |
dc.subject | Primary school | es |
dc.subject | Pre-service teachers’ reflections | es |
dc.subject | Conciencia gramatical | es |
dc.subject | Comunicación online | es |
dc.subject | Inglés como lengua extranjera (EFL) | es |
dc.subject | Escuela primaria | es |
dc.subject | Reflexiones de los maestros de escuela primaria antes del servicio | es |
dc.title | Pre-service primary school teachers' reflections on EFL students' awareness of gramatical forms in online communication | es |
dc.title.alternative | Reflexiones de maestros de la escuela primaria antes del servicio sobre el conocimiento de los estudiantes de formas gramáticas en la comunicación en línea | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | es |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.relation.publisherversion | https://dx.doi.org/10.12795/elia.2018.i18.08 | es |
dc.identifier.doi | 10.12795/elia.2018.i18.08 | es |
dc.journaltitle | Elia: Estudios de Lingüística Inglesa Aplicada | es |
dc.publication.issue | 18 | es |
dc.publication.initialPage | 183 | es |
dc.publication.endPage | 212 | es |