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Artículo

dc.creatorRodríguez Cárcela, Rosa Maríaes
dc.date.accessioned2020-07-08T08:48:12Z
dc.date.available2020-07-08T08:48:12Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationRodríguez Cárcela, R.M. (2020). Evolution of access to management positions by women in Canal Sur. IROCAMM: International Review of Communication and Marketing Mix, 3 (1), 63-74.
dc.identifier.issne 2605-0447es
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11441/98983
dc.description.abstractThrough the RTVA study we analyzed the evolution of access to management positions by women in Andalusian Radio and Television since its creation in 1987 until the beginning of 2020. To this end, we have compiled the existing data in the Reports of Canal Sur from 1989 to 2018, as well as other studies and reports from the Andalusian Regional Government. The work shows that during these 33 years, management positions have been mainly in the hands of men. No woman has been the director general of RTVA, although a minority of women have achieved positions of high responsibility in the public body (directors of Radio and Television and even management). Therefore, there has not been a balanced representation between the two sexes, which has been progressively achieved, marked by the very rules that establish the principle of parity.es
dc.description.abstractA través del estudio de la RTVA analizamos la evolución del acceso a cargos directivos por las mujeres en la Radio y Televisión de Andalucía desde su creación en 1987 hasta principios de 2020. Para ello hemos recopilado los datos existentes en las Memorias de Canal Sur desde 1989 a 2018, así como otros estudios e informes de la Junta de Andalucía. En el trabajo se pone de manifiesto que durante estos 33 años los puestos de dirección han estado mayoritariamente en manos de los hombres. Ninguna mujer ha sido directora general de la RTVA, aunque de forma minoritaria las mujeres han conseguido cargos de alta responsabilidad en el ente público (directoras de Radio y Televisión e incluso la gerencia). No ha existido, por tanto, una representación equilibrada entre los dos sexos, la cual se ha obtenido progresivamente, marcada por la propia normativa que establece el principio de paridad.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent12 p.es
dc.language.isoenges
dc.publisherUniversidad de Sevillaes
dc.relation.ispartofIROCAMM: International Review of Communication and Marketing Mix, 3 (1), 63-74.
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectBalanced Representationes
dc.subjectCanal Sures
dc.subjectManagementes
dc.subjectMediaes
dc.subjectRTVAes
dc.subjectWomenes
dc.subjectCargos directivoses
dc.subjectMedioses
dc.subjectMujeres
dc.subjectRepresentación Equilibradaes
dc.titleEvolution of access to management positions by women in Canal Sures
dc.title.alternativeEvolución del acceso a cargos directivos por mujeres en Canal Sures
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.relation.publisherversionhttps://institucional.us.es/revistas/IROCAMM/3_2020/Evolution_of_access_Rodriguez_IROCAMM_jan20.pdfes
dc.identifier.doi10.12795/IROCAMM.2020.v01.i03.05es
dc.journaltitleIROCAMM: International Review of Communication and Marketing Mixes
dc.publication.volumen3es
dc.publication.issue1es
dc.publication.initialPage63es
dc.publication.endPage74es

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