dc.creator | George, Ángela | es |
dc.creator | Salgado-Robles, Francisco | es |
dc.date.accessioned | 2020-07-08T08:31:20Z | |
dc.date.available | 2020-07-08T08:31:20Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | George, Á. y Salgado-Robles, F. (2018). Raising awareness about heritage language learners in the L2 Spanish classroom: teacher beliefs and attitudes. Elia: Estudios de Lingüística Inglesa Aplicada, 18, 157-181. | |
dc.identifier.issn | 1576-5059 | es |
dc.identifier.issn | 2253-8283 | es |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11441/98975 | |
dc.description.abstract | With the growing number of English language learners throughout the
United States enrolled in the foreign language class representing their
heritage language, it is increasingly important for foreign language
methodology courses to address how to plan for, instruct, and assess the
diverse needs of these students in the K-12 foreign language classroom.
Their needs as heritage language learners are different than those of second
language learners. Therefore, in order to teach these language learners,
teachers should possess specific competencies, not typically evident in
foreign language teaching methodology courses. The present study is a
preliminary effort to integrate a module on teaching heritage language learners into a foreign language teaching methodology course and to
evaluate the development of teacher candidates’ declarative knowledge,
beliefs, and conceptualizations about heritage language learners and
heritage language instruction. Participants (N=30) are pre-service 9-12
Spanish teachers at two postsecondary institutions in the Eastern United
States. The results demonstrate that teacher candidates move beyond
conceiving heritage language learners as similar to second language
learners and proceed toward perceiving them as culturally and linguistically
diverse learners of Spanish, as evidenced through surveys and lesson plans. | es |
dc.description.abstract | Con el creciente número de aprendices de inglés en los Estados Unidos
matriculados en clases de lengua extranjera que representan su lengua de
herencia, es cada vez más importante que los cursos de métodos de enseñanza
lenguas extranjeras aborden cómo planificar, instruir y evaluar las diversas
necesidades de estos estudiantes en el aula de lengua extranjera en la
educación pre-universitaria. Sus necesidades como aprendices del idioma
heredado son diferentes a las de los aprendices de una segunda lengua. Por
lo tanto, para enseñar a estos aprendices de lengua, los profesores deben
poseer competencias específicas, las cuales normalmente no son evidentes
en los cursos de metodología de la enseñanza de lenguas extranjeras. El
presente estudio representa un esfuerzo preliminar para integrar un módulo
sobre la enseñanza de aprendices de lengua de herencia en un curso de
métodos de la enseñanza de lenguas extranjeras y evaluar el desarrollo del
conocimiento declarativo y las creencias de estudiantes para maestro y
conceptualizaciones sobre el aprendiz de lengua de herencia y la pedagogía
de lenguas de herencia. Los participantes (N=30) son profesores de español
en formación inicial de educación secundaria de dos universidades en el
este de los Estados Unidos. Los resultados demuestran que los profesores en
formación inicial van más allá de concebir a los aprendices de lengua de
herencia similares a los aprendices de segunda lengua y de percibirlos como
aprendices de español cultural y lingüísticamente diversos, conforme se
evidencia en encuestas y planes de lecciones. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 25 p. | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.publisher | Universidad de Sevilla | es |
dc.relation.ispartof | Elia: Estudios de Lingüística Inglesa Aplicada, 18, 157-181. | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Teacher education | es |
dc.subject | Language teacher development | es |
dc.subject | Spanish heritage language learner | es |
dc.subject | Bilingualism | es |
dc.subject | Formación del profesorado | es |
dc.subject | Desarrollo profesional en profesores de lengua | es |
dc.subject | Aprendiz de español como lengua de herencia | es |
dc.subject | Bilingüismo | es |
dc.title | Raising awareness about heritage language learners in the L2 Spanish classroom: teacher beliefs and attitudes | es |
dc.title.alternative | La toma de conciencia sobre el aprendiz de lengua de herencia en clases de español como segunda lengua: creencias y actitudes del profesor | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | es |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.relation.publisherversion | https://dx.doi.org/10.12795/elia.2018.i18.07 | es |
dc.identifier.doi | 10.12795/elia.2018.i18.07 | es |
dc.journaltitle | Elia: Estudios de Lingüística Inglesa Aplicada | es |
dc.publication.issue | 18 | es |
dc.publication.initialPage | 157 | es |
dc.publication.endPage | 181 | es |