Por motivos de mantenimiento se ha deshabilitado el inicio de sesión temporalmente. Rogamos disculpen las molestias.
Artículo
Tendencias innovadoras en la formación on-line. La oferta web de postgrados e-learning y blended-learning en España
Título alternativo | Innovative trends in online training: website offers of e-learning and blended learning postgraduate courses in Spain |
Autor/es | López Catalán, Luis
López Catalán, Blanca Prieto Jiménez, Esther |
Fecha de publicación | 2018-07 |
Fecha de depósito | 2019-04-05 |
Resumen | Este trabajo analiza la oferta de postgrados en e-learning y blended-learning de las principales
universidades españolas. Se examina la promoción vía web identificando si la información
facilitada refleja una imagen ... Este trabajo analiza la oferta de postgrados en e-learning y blended-learning de las principales universidades españolas. Se examina la promoción vía web identificando si la información facilitada refleja una imagen innovadora en cuanto a las principales tendencias en e-learning (MOOCs, mobile-learing, Gamificación, Social Media, Realidad aumentada, OCW, y otras). Para ello se describe la oferta en general y se analizan las páginas webs de 689 programas de postgrado pertenecientes a 27 universidades públicas y privadas. Como resultado se identifican cuatro tipos de universidades y la necesidad de una sistematización en la comunicación en pro de la innovación y la calidad. This paper analyses the range of e-learning and blended learning postgraduate courses on offer at Spain's leading universities. It examines online promotion, identifying whether the information provided reflects an ... This paper analyses the range of e-learning and blended learning postgraduate courses on offer at Spain's leading universities. It examines online promotion, identifying whether the information provided reflects an innovative image with regard to the main trends in e-learning (MOOCs, mobile-learning, gaming, social media, augmented reality, OCW, and others). To this end, it describes the general offer available and analyses the webpages of 689 postgraduate programmes offered by 27 public and private universities. As a result, it identifies four types of universities and highlights the need to systematise communication in favour of innovation and quality. |
Este registro aparece en las siguientes colecciones
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Items relacionados
Enseñando items relacionados por título, autor, creador y materia.
-
Artículo
An eLearning Standard Approach for Supporting PBL in Computer Engineering
García Robles, Rocío; Díaz del Río, Fernando; Vicente Díaz, Saturnino; Linares Barranco, Alejandro (IEEE Computer Society, 2009)Problem-based learning (PBL) has proved to be a highly successful pedagogical model in many fields, although it is not ...
-
Artículo
Spaces for learning, places for relationships and democratic citizenship in the contemporary city
Biagioli, Raffaella; González Monteagudo, José; Romero Pérez, Clara; Proli, Maria Grazia (Pensa Multimedia, 2022)The transformations taking place at global and local level widely affect people’s lives and accelerate the urgency to ...
-
Artículo
The learning to learn competence in early childhood preservice teachers: an outdoor and e/m-learning experience in the museum
Abril López, Daniel; Morón Monge, Hortensia; Morón Monge, María del Carmen; López Carrillo, María Dolores (MDPI, 2021)This study was developed with Early Childhood Preservice Teachers within the framework of the Teaching and Learning of ...