Show simple item record

Article

dc.creatorMorón Carmona, Antonioes
dc.date.accessioned2017-03-01T07:45:18Z
dc.date.available2017-03-01T07:45:18Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationMorón Carmona, A. (2016). La configuración artística del Monasterio de la Encarnación de Osuna en la segunda mitad del siglo XVIII. Laboratorio de arte, 28, 283-303.
dc.identifier.issn1130-5762es
dc.identifier.issn2253-8305es
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11441/54964
dc.description.abstractEl monasterio de la Encarnación de Osuna, de mercedarias descalzas, es uno de los conjuntos monacales artísticamente más completos de los que cuenta esta villa. El presente trabajo revela cómo su aspecto barroco se configura en la segunda mitad del siglo XVIII. Por ello, se darán a conocer las fechas y los costes de los elementos decorativos de su arquitectura (destacan los azulejos de su patio) junto al protagonismo de la comunidad, de las monjas a título personal y de sus familiares en la donación de retablos, esculturas (algunas de procedencia peruana e italianas), pinturas (La Dolorosa de Meneses Osorio) y piezas de artes suntuarias (los atributos de la Virgen de la Merced o el pelícano de plata).es
dc.description.abstractSisters, is one of the most complete monastic buildings in artistic terms. This work unveils how its baroque appearance was shaped in the second half of the 18th century. Thus, this work presents the dates and costs of the decorative elements of its architecture, among which the outstanding tiles in the cloister. Additionally, this work analyses the roles of the religious community, the nuns personally and their relatives in the donation of altarpieces, sculptures (some of Peruvian and Italian provenance), paintings (e.g., Meneses Osorio’s Lady of Sorrows) and items of sumptuary art (e.g., Our Lady of Mercy’s symbols or a silver pelican).es
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isospaes
dc.publisherUniversidad de Sevillaes
dc.relation.ispartofLaboratorio de arte, 28, 283-303.
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectMonasterio de la Encarnaciónes
dc.subjectOsunaes
dc.subjectBarrocoes
dc.subjectDonaciónes
dc.subjectCostees
dc.subjectMonastery of the Incarnationes
dc.subjectBaroquees
dc.subjectDonationes
dc.subjectCostes
dc.titleLa configuración artística del Monasterio de la Encarnación de Osuna en la segunda mitad del siglo XVIIIes
dc.title.alternativeThe artistic configuration of the Monastery of the Incarnation in Osuna in the second half of the 18th centuryes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.relation.publisherversionhttp://dx.doi.org/10.12795/LA.2006.i.01.15es
dc.identifier.doi10.12795/LA.2006.i.01.15es
idus.format.extent21 p.es
dc.journaltitleLaboratorio de artees
dc.publication.issue28es
dc.publication.initialPage283es
dc.publication.endPage303es

FilesSizeFormatViewDescription
Art_15.pdf1.415MbIcon   [PDF] View/Open  

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional