dc.creator | Larrea Espinar, Angela María | |
dc.creator | Raigón Rodríguez, Antonio R. | |
dc.creator | Gómez Parra, María Elena | |
dc.date.accessioned | 2016-09-26T14:02:50Z | |
dc.date.available | 2016-09-26T14:02:50Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Larrea Espinar, A.M., Raigón Rodríguez, A.R. y Gómez Parra, M.E. (2012). El uso de las tic en el desarrollo de la competencia intercultural. Pixel-Bit. Revista de Medios y Educación, 40, 115-124. | |
dc.identifier.issn | 1133-8482 | |
dc.identifier.issn | 2171-7966 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11441/45697 | |
dc.description.abstract | En este nuevo siglo, existe una verdadera necesidad de comunicarnos satisfactoriamente con personas de
otras culturas. Los docentes somos responsables de la formación intercultural del alumnado. Es más, los
profesores de inglés tenemos mayor peso en esta capacitación puesto que nuestro aula es el lugar perfecto
para el desarrollo de habilidades comunicativas interculturales. Asimismo, debemos tener presente que
los avances tecnológicos han ejercido una influencia determinante en la enseñanza del inglés. Por tanto,
este artículo aboga por el uso de Internet como instrumento eficaz en la formación intercultural del
alumnado. Así, presentaremos las páginas web y los recursos más útiles para el desarrollo de las
competencias interculturales del alumnado. | |
dc.description.abstract | The changes brought about by globalization have determined the success of intercultural communication
studies in our age, since there is a pending necessity to interact with people from other cultures. Educators
are responsible for an adequate instruction and as L2 teachers we feel our class is the right place to work
on specific abilities such as intercultural communicative competence. Moreover, we should bear in mind
that the growth of ICT has influenced and reshaped the English language teaching and learning. This
paper advocates the use of Internet as an effective tool in intercultural training. Thus, after some theoretical
considerations, we will introduce the most relevant web pages and activities to develop our students'
intercultural abilities. | en |
dc.format | application/pdf | |
dc.language.iso | spa | |
dc.publisher | Universidad de Sevilla | |
dc.relation.ispartof | Pixel-Bit. Revista de Medios y Educación, 40, 115-124. | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.subject | Comunicación intercultural | |
dc.subject | TIC | |
dc.subject | Competencia comunicativa intercultural | |
dc.subject | Aprendizaje de idiomas | |
dc.subject | Intercultural communication | |
dc.subject | ICT | |
dc.subject | Intercultural communicative competence | |
dc.subject | Language learning | |
dc.title | ICT for Intercultural Competence Development | es |
dc.title.alternative | El uso de las TIC en el desarrollo de la competencia intercultural | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.relation.publisherversion | http://intra.sav.us.es:8080/pixelbit/images/stories/p40/09.pdf | |
dc.journaltitle | Pixel-Bit. Revista de Medios y Educación | |
dc.publication.volumen | 40 | |
dc.publication.initialPage | 115 | |
dc.publication.endPage | 124 | |
dc.identifier.idus | https://idus.us.es/xmlui/handle/11441/45697 | |