Article
La incidencia de las variables personales y socioculturales del alumno en el aprendizaje de vocabulario en E/L2. Resultados de una investigación empírica
Author/s | San Mateo Valdehíta, Alicia |
Publication Date | 2013 |
Deposit Date | 2015-12-30 |
Published in |
|
Abstract | Este trabajo presenta los resultados de una investigación experimental centrada en la influencia de las diferencias personales y socioculturales del estudiante sobre el aprendizaje de vocabulario en español L2. Las variables ... Este trabajo presenta los resultados de una investigación experimental centrada en la influencia de las diferencias personales y socioculturales del estudiante sobre el aprendizaje de vocabulario en español L2. Las variables estudiadas son: la L1, la edad, el sexo, la formación preuniversitaria, el nivel sociocultural, el dominio de otras lenguas, el nivel de español, el contexto previo de aprendizaje, el número de años que ha estudiado español y el interés y la motivación para aprenderlo. Este experimento se inserta en una investigación más amplia que se está realizando en varios lugares y diferentes contextos de aprendizaje, coordinada desde la Universidad Nacional de Educación a Distancia. This paper presents results of an experimental research focused on the influence of personal and cultural differences of students on learning vocabulary in Spanish as L2. The variables studied are: L1, age, sex, pre-university ... This paper presents results of an experimental research focused on the influence of personal and cultural differences of students on learning vocabulary in Spanish as L2. The variables studied are: L1, age, sex, pre-university education, socio-cultural level, if they speak other languages, the level of Spanish, previous context of L2 learning, number of years they have studied Spanish and interest and motivation to learn it. This experiment is embedded in a larger investigation being carried out at various places and different learning context, coordinated from the Universidad Nacional de Educación a Distancia (Spain). |
Files | Size | Format | View | Description |
---|---|---|---|---|
Las incidencias de las variabl ... | 640.5Kb | [PDF] | View/ | |
This item appears in the following collection(s)
Except where otherwise noted, this item's license is described as: Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 España
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Article
Estudio del efecto del humor positivo como variable reductora del estrés y la ansiedad. Relación del humor con variables de personalidad y rendimiento
Grases Colom, Gloria; Trías Alcocer, Cristina; Sánchez Curto, Cristian; Zárate Osuna, Juan (Universidad de Sevilla, 2010)En este estudio se propone incrementar el humor positivo como estrategia para reducir los niveles de ansiedad en los ...
-
Presentation
A new fuzzy logic controller to improve the captured wind energy in a real 800 kW variable speed-variable pitch wind turbine
Martín Prats, María de los Ángeles; Carrasco Solís, Juan Manuel; Galván Díez, Eduardo; Sánchez Segura, Juan Antonio; García Franquelo, Leopoldo; Batista, C.; González, A.; Hurtado, S. (2002)This paper presents an application of fuzzy controllers for improving the captured wind energy and the performance of ...
-
Presentation
Improving transition between power optimization and power limitation of variable speed, variable pitch wind turbines using fuzzy control techniques
Martín Prats, María de los Ángeles; Carrasco Solís, Juan Manuel; Galván Díez, Eduardo; Sánchez Segura, Juan Antonio; García Franquelo, Leopoldo; Batista, C. (IEEE, 2000)