Article
Adolescentes y comunicación: las TIC como recurso para la interacción social en educación secundaria
Alternative title | Teenages and Communication: ICT as a Resource for Social Interaction in Secondary School |
Author/s | Solano Fernández, Isabel María
González Calatayud, Víctor López Vicen, Patricia |
Date | 2013 |
Published in |
|
Abstract | Las Tecnologías de la Información y la Comunicación han venido, en los últimos años, a favorecer una ampliación y diversificación, a través de dispositivos móviles y ordenadores, de los espacios y condiciones de la ... Las Tecnologías de la Información y la Comunicación han venido, en los últimos años, a favorecer una ampliación y diversificación, a través de dispositivos móviles y ordenadores, de los espacios y condiciones de la comunicación entre jóvenes. En este artículo presentamos los resultados del proyecto "CIPRECES: Hábitos de Comunicación y Relaciones Sociales de los estudiantes en contextos presenciales y virtuales" referidos al análisis de los hábitos de comunicación y uso de las tecnologías en Educación Secundaria, así como los paralelismos existentes en la comunicación que se produce en contextos presenciales y virtuales, haciendo hincapié en el uso educativo de estos nuevos dispositivos para la comunicación. The Information and Communication Technologies (ICT) has came to promote a wide and diverse communication contexts and conditions among young people, recently. In this paper, results are presented of the nationally founded ... The Information and Communication Technologies (ICT) has came to promote a wide and diverse communication contexts and conditions among young people, recently. In this paper, results are presented of the nationally founded researchproject "CIPRECES: communication habits and social relationships of students in on-site and on-line communication". Specially, the communication and the usage of technologies as well as the parallelisms which exist between the on-site and on-line communication systems have been analyzed. Finally, this work is completed by establishing a special emphasis on the need to reconsider the educational usage of new communication devices and the situations and contexts derived from them. |
Files | Size | Format | View | Description |
---|---|---|---|---|
file_1.pdf | 391.9Kb | ![]() | View/ | |