Article
Escape Room educativo como propuesta de Gamificación en prácticas de Microbiología
Author/s | Piubeli, Francine
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Moreno Amador, María de Lourdes ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Department | Universidad de Sevilla. Departamento de Microbiología y Parasitología |
Publication Date | 2023 |
Deposit Date | 2024-04-23 |
Published in |
|
Abstract | El empleo de la gamificación en el aprendizaje se ha usado recientemente para relacionar
contenidos y competencias y lograr un conocimiento multidisciplinar en el alumnado.
Concretamente, las Escape Rooms son un tipo de ... El empleo de la gamificación en el aprendizaje se ha usado recientemente para relacionar contenidos y competencias y lograr un conocimiento multidisciplinar en el alumnado. Concretamente, las Escape Rooms son un tipo de recurso que está siendo utilizado por muchos educadores ya que, además, propician elementos de colaboración que ayudan a desarrollar habilidades sociales. En este estudio se ha desarrollado una Escape Room como herramienta educativa en las prácticas de la asignatura de Microbiología de 2º curso del Grado en Farmacia y Doble Grado en Farmacia y Óptica y Optometría con el fin de mejorar los conocimientos adquiridos por los estudiantes durante la semana de prácticas de la asignatura y prepararlos para el futuro de la práctica profesional. Abstract: The use of gamification in learning has recently been used to link content and competencies and to achieve multidisciplinary knowledge in students. Specifically, Escape Rooms are a type of resource that is being ... Abstract: The use of gamification in learning has recently been used to link content and competencies and to achieve multidisciplinary knowledge in students. Specifically, Escape Rooms are a type of resource that is being used by many educators because, in addition, they promote collaborative elements that help develop social skills. In this study, an Escape Room has been developed as an educational tool in the practices of the Microbiology course of the 2nd year of the Degree in Pharmacy and Double Degree in Pharmacy and Optics and Optometry to improve the knowledge acquired by students during the week of practices of the course and prepare them for the future of professional practice. |
Citation | Piubeli, F. y Moreno Amador, M.d.L. (2023). Escape Room educativo como propuesta de Gamificación en prácticas de Microbiología. RESCIFAR. Revista Española de Ciencias Farmacéuticas, 4 (1), 59-65. |
Files | Size | Format | View | Description |
---|---|---|---|---|
Dialnet-EscapeRoomEducativoCom ... | 593.1Kb | ![]() | View/ | |
This item appears in the following collection(s)
This document is protected by intellectual and industrial property rights. Without prejudice to existing legal exemptions, its reproduction, distribution, public communication or transformation is prohibited without the authorization of the rights holder, unless otherwise indicated.